פייסבוק משיקה את Facbook News, לכל רחבי ארה״ב ומוסיפה ללשונית מספר עדכונים

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

נכתב ע"י שירלי פרישקולניק

מאיירת, מעצבת וכותבת תוכן.

פיצ׳ר ה-Facebook News שהוצג לראשונה ע״י פייסבוק באוקטובר 2019 בגרסה ראשונית ומוגבלת, זמין כעת למשתמשים בכל רחבי ארה״ב. נכון לעכשיו הפיצ׳ר החדש זמין במובייל בלבד כסימניה באפליקציה, אך בקרוב יופיע גם בגרסת הדסקטופ ויופיע כלשונית בעמוד הבית.

הפיצ׳ר החדש מציג את הניסיונות המחודשים של פייסבוק למשוך אליה לפלטפורמה כלי תקשורת שיפרסמו אצלה תכנים, תוך הבטחה של הפצה מוגברת של התכנים שלהם.

כמו שידוע לנו, לפייסבוק יש היסטוריה מאוד בעייתית בכל מה שנוגע לניהול החדשות המופצות תחת הפלטפורמה שלה.  בעבר הציגה פייסבוק רשימה מתעדכנת של הסיפורים הטרנדיים ביותר ששותפו בפלטפורמה שלה, אך מה שנוהל בהתחלה על ידי אנשים בשר ודם הוחלף בתהליך אוטומטי שנסמך על האלגוריתמים שלה שפרסמו פייק ניוז, מה שגרם להורדת הפיצ׳ר ביוני 2018.

בנוסף לכך, הציגה את ה-Instant Articles שהציב מגבלות רבות לכלי החדשות שהשתמשו בו וגרמו לרבים מהם לנטוש את הפלטפורמה ולהפסיק לפרסם בה. ה-Instant Articles קידם את המעבר של פייסבוק לתכני וידיאו, אך גם גרם לניפוח ושינויים של סטטיסטיקות הוידיאו, העניק קדימות לענקי התקשורת ודחק עסקים קטנים החוצה מהפלטפורמה.

לא ניתן לשכוח גם כמובן את ההאשמות על תפקידה של פייסבוק בהפצת פייק ניוז ועל כך שהפלטפורמה שלה שימשה במשך שנים להפצת פרופוגנדה ומידע מוטעה. 

עם הפיצ׳ר החדש פייסבוק למעשה מנסה גישה שונה בנוגע להפצת החדשות בפלטפורמה שלה ומנסה לוודא את אמינות כלי התקשורת המפרסמים בפלטפורמה שלה. מאחורי Facbook News עומד צוות של עיתונאים המועסקים ע״י פייסבוק ותפקידם לברור את הכתבות שיועלו לפיד ולוודא את אמינות המפרסמים והתוכן, זאת, בשילוב עם האלגוריתם של פייסבוק שיסייע במיקוד החדשות הרלוונטיות למשתמשים, לפי תחומי העניין והמיקום שלהם. 

המשתמשים יוכלו לעשות לייק או לשתף את הכתבות, אך לא להגיב להן ויוכלו להסתיר כתבות, נושאים או כלי תקשורת מסויימים שאינם מעוניינים לצרוך, מה שעלול להגביל את חשיפת המשתמשים לדעות שונות משלהם.

על מנת לקבל הרשאה להופיע ב-Facebook News, על כלי התקשורת להציג עדויות לקהל יעד רחב מספיק הצורך את התוכן שלהם ולעמוד בתנאי האתיקה שמכתיבה פייסבוק. פייסבוק מציינת כי היא בודקת מול בודקי עובדות חיצוניים האם כלי התקשורת מפרסם מידע שגוי, תוכן מועתק, קליקבייט וכדו׳.

מאז ההודעה שנה שעברה, פייסבוק הוסיפה פיצ׳רים נוספים ל-Facebook News, כולל התראות על מבזקים, סיכומי חדשות מתוזמנים, הזמנה לצפייה בסרטוני לייב ועוד. בעבר כבר הופיעה אפשרות של חדשות מקומיות בלשונית Today In, שתשולב עכשיו בתוך לשונית החדשות הכללית.

פייסבוק בודקת גם אפשרות של חדשות וידיאו והוסיפה גם תכנים מכלי חדשות מקומיות בנוסף לארציות, מה שמוסיף אלפי כלי תקשורת מקומיים במעל 6,000 ערים ויישובים ברחבי ארה״ב ויוצר מצב שרוב המפרסמים הם כלי תקשורת מקומיים ולא ארציים.

מקור: techcrunch.com

רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?

יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל

כתובות נוספות שיעניינו אותך

רייטינג הטלוויזיה לאנשי דיגיטל טרגטת

רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל

פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

עדכון חדשות שיווק דיגיטלי שבועי. הישארו מעודכנים עם הידיעות המשפיעות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

תגיד שמעת שגוגל...

רוצה להישאר בעניינים עם כל הדברים החשובים שקרו בעולם השיווק הדיגיטלי? אף אחד לא צריך לדעת שאנחנו דואגים לך ככה

דילוג לתוכן