פייסבוק מסבירה בשפה פשוטה – איך עובד אלגוריתם הצגת המודעות שלה

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

נכתב ע"י יורי שוב

מלווה חברות וארגונים בשלבי התכנון ו-הביצוע של אסטרטגיות דיגיטל, בדגש על ניהול ערוצי פרסום, קמפיינים ממומנים, דאטה ואנליטיקה. מייסד ו-VP Growth בחברת טופנדה המתמחה בהענקת שירותי שיווק מקצועיים לחברות סטארטאפ וטכנולוגיה.

פוסט חדש בבלוג הרשמי של פייסבוק לעסקים, מסביר באופן פשוט כיצד מכניזם מבוסס למידת מכונה (Machine Learning) מדרג את איכות המודעות במערכת הפרסום, ובוחר מתי ולמי להציג את מודעות המפרסמים.

לא מדובר במידע חדש, אלא בפרשנות חדשה של פייסבוק לעניין המנוסחת בשפה הרבה יותר פשוטה משהכרנו. הפוסט של פייסבוק מיועד בעיקר לקהל הרחב, ופחות למפרסמים. אם כי מפרסמים חדשים יכולים ללמוד כמה דברים על החשיבות שפייסבוק מקנה לחוויית המשתמש של היוזרים שלה, ולהפיק את תוכן המודעות בהתאם.

כידוע, מערכת הפרסום מתבססת על מכרז זמן אמת (Real time bidding) בו מתחרים המפרסמים השונים על שטח הפרסום. מכרזים אלו קורים בתדירות גובהה מאוד, אולי מיליונים בשניה, ובסופו המנצח הוא המפרסם אשר המודעה שלו זכתה לציון הדירוג הגבוה ביותר.

ציון הדירוג נקרא "Totel Value", והינו מורכב מהביד (כמה המפרסם מוכן לשלם על החשיפה), יחס ההמרה (הפעולה) הצפוי מהמודעה הנקרא "Estimated Action Rate", ואיכות המודעה "Ad quality" המתבסס על הפידבק שפייסבוק קיבלה ממשתמשים שכבר נחשפו למודעה.

בפוסט פייסבוק מדגישה את התרומה של למידת המכונה לתהליך. התרומה המרכזית של למידת המכונה הוא ביכולת של פייסבוק להעריך מחדש את ה-Total Value לאורך זמן בהתאם לנתונים חדשים המתקבלים מביצועי המודעות, דבר המאפשר לנבא באופן מדויק יותר את ציון הדירוג של כל מודעה. 

בפוסט פייסבוק מרחיבה על האופן בו מחשב יחס ההמרה (פעולה) הצפוי, ה-Action Rate. כדי לחשב אותו פייסבוק משתמשת במידע אודות התנהגות דומה של היוזר בעבר, למשל – אם אני מפרסם מודעה להתקנת אפליקציה, לכל יוזר שהוריד לאחרונה אפליקציה דרך מודעות פייסבוק, פייסבוק תחשב Action Rate גבוה יותר. 

הדבר מדגיש את החשיבות של טירגוט קהל רלוונטי. כמו שניתן להבין מהדוגמא, חישוב ציון הדירוג מתבצע לכל יוזר. לכן, ככל שבקהל היעד המטורגט שלכם בקמפיין יהיו יוזרים רלוונטיים, ובעלי סיכוי טוב יותר לבצע את הפעולה שהוגדרה בקמפיין (התקנה, קליק, אינגייג'מנט, וכו'), כך הסיכוי של הקמפיין להצליח עולה.

כמו כן, פייסבוק מציינת כי מודעות עם הביד הגבוה יותר לא בהכרח יזכו במכרז ובהצגת המודעה, וכי מודעת יותר רלוונטיות למשתמשים, אפילו אם הן באות ממפרסמים קטנים יותר עם תקציב ו/או בידים קטנים יותר, יוכלו להתחרות כשווים מול שווים על החשיפות מול מפרסמים גדולים.

מקור: facebook.com

רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?

יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל

כתובות נוספות שיעניינו אותך

רייטינג הטלוויזיה לאנשי דיגיטל טרגטת

רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל

פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

עדכון חדשות שיווק דיגיטלי שבועי. הישארו מעודכנים עם הידיעות המשפיעות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

תגיד שמעת שגוגל...

רוצה להישאר בעניינים עם כל הדברים החשובים שקרו בעולם השיווק הדיגיטלי? אף אחד לא צריך לדעת שאנחנו דואגים לך ככה

דילוג לתוכן