טכנולוגיית ה-Oembed מתבססת על שיתוף פעולה בין ספק התוכן, במקרה הזה פייסבוק, לבין הלקוח שבמקרה שלנו מדובר בוורדפרס.
אך החל מה-24 לאוקטובר, פייסבוק מעדכנת את האופן בו היא תאפשר לאתרים לעשות שימוש בפורמט ה-Oembed. פייסבוק, אשר עומדת לאחרונה אל מול ביקורת ציבורית נוקבת בנושא התמודדותה עם "פייק ניוז", "בולינג", "שיימינג", "פרטיות", ועוד שורה של טענות מומצאות או מבוססות מצד הסביבה החברתית והפוליטית, מאמצת לאחרונה מדיניות של הסתגרות ואקסקלוסיביות במתן גישה לתוכן ו-לדאטה שבפלטפורמה.
המדיניות באה לידי ביטוי בין היתר בהגבלת חלון הייחוס להמרות בקמפיינים, תביעת חברות בגין סקרייפינג ו-אוטומוציה לא מאושרת, חסימת מודעות פולטיות, ועוד.
עם זאת, האימפקט של העדכון האחרון צפוי להיות יחסית מינורי, ונראה כי הספירה המקצועית בתחום השיווק הדיגיטלי גועשת יתר על המידה. חברות מסויימות החלו לפתח פלאגינים "הכרחיים" לטיפול בבעיה, בעודן מנסות לרכב על גל ההיסטריה שמעודדים אתרי חדשות בתחום.
אתר wpbeginner.com מזהיר כי התוכן ששיתפתם באתר הוורדפרס שלכם, יעלם או יראה ככה:
אולם במערכת טרגטת, שאומנם נכון להיום חסרה דמות סמכותית בנושא טכני כמו זה, מחזיקים באופן מעט פנאטי בהשערה שהדבר ישפיע רק על מי שבאמת שיתף את התוכן דרך לינק.
אך אם אתם כמו הטרגטת, שמשתפת את התוכן דרך אפשרות ה-Embed בפוסט עצמו, לא בטוח שתושפעו מהשינוי.
ככה אנחנו משתפים, מקווים שגם אתם.
כדי לבדוק את ההשערה, נשתף כאן את הפוסט שלעיל בשיטתנו, ונחזור לכאן במועד הנקוב ונבדוק.
אם יתברר שצדקנו, כלומר, הפוסט עדיין מופיע☝, תוכלו לוודא שהתוכן באתרכם מוטמע בדיוק באותו האופן.
כמו כן, כדי להמשיך להטמיע את התוכן דרך לינקים ישירים, צריך פשוט לפתוח אפליקציה באתר Facebook For Developers. אם יש לכם באתר Social Plugins של פייסבוק, כלומר אם יש לכם תיבת לייקים לעמוד העסקי שלכם, כנראה שכבר יש לכם אפליקציה כזאת.
אחרי שווידאתם שברשותכם אפליקציה זו, וודאו שהיא פעילה (אם לא עשיתם בה שימוש תקופה היא תהיה מוקפאת), והתקינו את התוסף Oembed דרך הדאשבורד.
כעקרון ברגע שהאפליקציה שלכם משוייכת לאתר שלכם, מאומתת ופועלת, התוסף הזה הופך אתכם מ-בלתי מזוהים ל-מזוהים, ואתם אמורים להיות מסוגלים להמשיך לשתף את התוכן דרך לינק ישיר.