פייסבוק פותחת את האפשרות לניהול קמפיין לגיוס כספים באינסטגרם למטרות אישיות ועסקיות, בין אם מדובר באדם יחיד, עסק קטן או עבור מטרה קהילתית כלשהי. נכון לעכשיו אפשרות זו זמינה בגרסת ניסיון בארה״ב, בריטניה ואירלנד בלבד.
אפשרות גיוס כספים למטרות אישיות זמינה בפייסבוק כבר זמן מה, ובאפריל האחרון איפשרה החברה גם העלאת קמפיינים לגיוס כספים עבור עסקים, תחת קטגורית עסקים, על מנת לסייע לבעלי עסקים המתקשים בתקופת הקורונה לגייס כספים, ומעתה תהיה זמינה גם באינסטגרם.
כל הקמפיינים עוברים בחינה ואישור של פייסבוק לפני שהם מופצים בפלטפורמות, על מנת לוודא את אמינות ונחיצות הקמפיין.
את הקמפיין ניתן להעלות מתוך הגדרות הפרופיל באפליקציה, להעלות תמונה המתאימה, סיבת ההתרמה, מידע על המטרה ושיטות תשלום. ישנן 14 קטגוריות שונות לקמפיינים, מתוכן ניתן לבחור את הסיבה המתאימה לקמפיין המועלה.
קמפייני הגיוס מהווים אפשרות נוחה ללקוחות לתמוך בעסקים האהובים עליהם בתקופה המאתגרת הזו ומסייעים להם לשרוד את השלכות הקורונה. תורם שלא מעוניין שפרטיו יפורסמו יכול לבחור להסתיר אותם מכלל המשתמשים, אך בית העסק כן יראה את שם המשתמש, שם הפרופיל וסכום הכסף הנתרם. בסיום הקמפיין יועבר הכסף לחשבון הבנק של בעל החשבון שפתח את הקמפיין.
מעבר לסיוע לעסקים בתקופת הקורונה, אלו הקטגוריות האפשרויות להן ניתן לפתוח קמפיינים לגיוס כספים:
- קבוצות ופרויקטים קהילתיים
- כספים שמותרמים לטובת ניהול משברים
- דת – כולל אירועי דת וקהילה, משאבים נחוצים.
- משפחה- כולל עלויות אימוץ, סיוע לקרובי משפחה
- תחביבים – לדוגמא ציוד יצירה שמסייע בפיתוח תחביב או כישרון מסוים.
- רפואה
- קבורה ואבל
- מקרה חירום פרטי
- בע״ח וחיות מחמד
- תחרויות וספורט
- טיולים – כולל טיולים בית ספריים, נסיעות חירום
- התנדבות
מקור: fb.com