חדרי שיחה, כלי ליצירת קליפים, חנות פודקאסטים, ועוד כלים ויכולות צפויות להגיע בחודשים הקרובים למשתמשי פייסבוק ברחבי העולם. כמו כן, יוצרי תוכן ייהנו מכלי מוניטיזציה חדישים. פייסבוק נותנת להבין כי דריסת הרגל שלה בעולם האודיו תהיה עמוקה.
סטודיו הסאונד החדש של פייסבוק
פייסבוק ממשיכה לחפש דרכים חדשות להרוויח מהריחוק החברתי שנכפה עלינו ומוסיפה מבחר כלי אודיו חדשים לשימוש ברחבי הפלטפורמות שלה.
ראשית מוסיפה פייסבוק סטודיו סאונד חדש, שיכלול כלים חדשים ונוחים בהם יהיה ניתן להשתמש בתוך כלל הפיצ'רים השונים בפלטפורמות המגוונות של פייסבוק. הסטודיו יכלול כלים כמו הכתבה לפי דיבור, עיוות קול, שיפור וחידוד אודיו, אפקטים ופילטרים קוליים, שימוש בקטעי מוזיקה מספריית המוזיקה של הפלטפורמה ועוד.
כלי נוסף שבוחנת החברה הוא גרסת אודיו בלבד של Rooms המיועדת לשימוש באפליקציות של פייסבוק, מסנג'ר וה-Groups ותאפשר למשתמשים לפתוח חדרי צ׳אט מבוססי אודיו אליהם יוכלו להצטרף חברים שלהם. החדרים יוצגו בראש הפיד באפליקציות. נראה מצילומי המסך ששיחררה פייסבוק שעיצוב החדרים החדשים דומה מאוד לעיצוב של חדרי קלאבהאוס שפרצה לחיינו עם חדרי צ׳אט האודיו שלה. הפיצ'ר החדש ישוחרר לבדיקה ראשית בתוך ה-Groups ולאחר מכן צפוי להיות משוחרר לכלל המשתמשים בפלטפורמות השונות עד הקיץ הקרוב.
בנוסף, בוחנת פייסבוק כלי חדש בשם 'Soundbites' שיאפשר למשתמשים ליצור קליפים קצרים מבוססי אודיו בעזרת כלים ואפקטים שונים. לפי פייסבוק מטרת הכלי החדש היא בין הנצחת רגעים חשובים, בדיחות, סיפורים ורגעי השראה באופן פשוט ונוח. הכלי החדש ישוחרר למספר מצומצם של יוצרים שיבדקו את הכלי בחודשים הקרובים על מנת לקבל מהם פידבק ולבצע בו שיפורים ושינויים נחוצים בהתאם לפני שישוחררו לקהל הרחב.
פלטפורמת פודקאסטים חדשה
כמו כן מכריזה פייסבוק כי בחודשים הקרובים יתווסף לפלטפורמה שלה כלי פודקאטסים שיאפשר למשתמשים להאזין לפודקאסטים מתוך הפלטפורמה עצמה ולגלות פודקאסטים חדשים בנושאים המעניינים אותם, בהתבסס על העדפותיהם. פייסבוק מציינת כי מעל 170 מיליון משתמשים כבר עוקבים אחר מאות אלפי עמודי פודקאסטים בפייסבוק, ומעל 35 מיליון משתמשים חברים בקבוצות מעריצים הסובבות סביב אותם פודקאסטים, אך עד כה לא ניתן היה להאזין לפרקים מתוך אותם פודקאסטים מתוך פייסבוק עצמה, עובדה שצפויה להשתנות בקרוב.
לדברי פייסבוק הכלי החדש יאפשר גם ליוצרי הפודקאסטים לתקשר עם המאזינים שלהם באופן ישיר ונוח יותר מתוך אפליקציית פייסבוק.
החברה מדגישה כי הכלים החדשים יסייעו למשתמשים ויוצרים לשלב בין טקסט, וידאו ואודיו באופן פשוט ונוח ובשילוב אחד עם השני, למקסום היכולות של כל אחד מהפיצ׳רים שמציעה הפלטפורמה ומציינת כי תוסיף גם את האפשרות להוסיף כתוביות לקטעי הסאונד על מנת להנגיש את קטעי האודיו לכלל האוכלוסייה. בעתיד היא צפויה לאחד את כל אפשרויות הסאונד במקום אחד בפייסבוק.
בנוסף, פייסבוק מפרטת על מספר דרכים למונטיזציה מוצלחת מכלי האודיו החדשים. בחדרי האודיו החדשים ב-Rooms לדוגמא, יוכלו עוקבים לתמוך ביוצרים או מטרות החשובות להם באמצעות מערכת התרומות המבוססת כוכבים. לאחר ההשקה הרשמית תציע פייסבוק מודלים נוספים למונטיזציה, כמו גביית תשלום עבור כניסה לחדר (בתשלום חד פעמי או באמצעות רכישת מנוי).
פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…
דו"ח חדש של לינקדאין עוסק בשינויים בסביבת העבודה, לרבות ייצוג מגדרי בתפקידי שיווק שונים. במוקד – נשים מאיישות כ-60% מתפקידי השיווק, וכ-52% מתפקידי ניהול השיווק…