מפיד לאוזן: מהפכת האודיו של פייסבוק יוצאת לדרך

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

נכתב ע"י שירלי פרישקולניק

מאיירת, מעצבת וכותבת תוכן.

חדרי שיחה, כלי ליצירת קליפים, חנות פודקאסטים, ועוד כלים ויכולות צפויות להגיע בחודשים הקרובים למשתמשי פייסבוק ברחבי העולם. כמו כן, יוצרי תוכן ייהנו מכלי מוניטיזציה חדישים. פייסבוק נותנת להבין כי דריסת הרגל שלה בעולם האודיו תהיה עמוקה.

סטודיו הסאונד החדש של פייסבוק

פייסבוק ממשיכה לחפש דרכים חדשות להרוויח מהריחוק החברתי שנכפה עלינו ומוסיפה מבחר כלי אודיו חדשים לשימוש ברחבי הפלטפורמות שלה.

ראשית מוסיפה פייסבוק סטודיו סאונד חדש, שיכלול כלים חדשים ונוחים בהם יהיה ניתן להשתמש בתוך כלל הפיצ'רים השונים בפלטפורמות המגוונות של פייסבוק. הסטודיו יכלול כלים כמו הכתבה לפי דיבור, עיוות קול, שיפור וחידוד אודיו, אפקטים ופילטרים קוליים, שימוש בקטעי מוזיקה מספריית המוזיקה של הפלטפורמה ועוד.

סטודיו הסאונד החדש של פייסבוק
סטודיו הסאונד. מתוך אתר פייסבוק

Rooms: המענה האולטימטיבי לקלאבהאוס

כלי נוסף שבוחנת החברה הוא גרסת אודיו בלבד של Rooms המיועדת לשימוש באפליקציות של פייסבוק, מסנג'ר וה-Groups ותאפשר למשתמשים לפתוח חדרי צ׳אט מבוססי אודיו אליהם יוכלו להצטרף חברים שלהם. החדרים יוצגו בראש הפיד באפליקציות. נראה מצילומי המסך ששיחררה פייסבוק שעיצוב החדרים החדשים דומה מאוד לעיצוב של חדרי קלאבהאוס שפרצה לחיינו עם חדרי צ׳אט האודיו שלה. הפיצ'ר החדש ישוחרר לבדיקה ראשית בתוך ה-Groups ולאחר מכן צפוי להיות משוחרר לכלל המשתמשים בפלטפורמות השונות עד הקיץ הקרוב.

ה-Rooms של פייסבוק כמענה לקלאבהאוס
פיצ'ר ה-Rooms. מתוך אתר פייסבוק

Soundbites: כלי ליצירת קליפים קצרים מבוססי שמע

בנוסף, בוחנת פייסבוק כלי חדש בשם 'Soundbites' שיאפשר למשתמשים ליצור קליפים קצרים מבוססי אודיו בעזרת כלים ואפקטים שונים. לפי פייסבוק מטרת הכלי החדש היא בין הנצחת רגעים חשובים, בדיחות, סיפורים ורגעי השראה באופן פשוט ונוח. הכלי החדש ישוחרר למספר מצומצם של יוצרים שיבדקו את הכלי בחודשים הקרובים על מנת לקבל מהם פידבק ולבצע בו שיפורים ושינויים נחוצים בהתאם לפני שישוחררו לקהל הרחב.

פלטפורמת פודקאסטים חדשה

כמו כן מכריזה פייסבוק כי בחודשים הקרובים יתווסף לפלטפורמה שלה כלי פודקאטסים שיאפשר למשתמשים להאזין לפודקאסטים מתוך הפלטפורמה עצמה ולגלות פודקאסטים חדשים בנושאים המעניינים אותם, בהתבסס על העדפותיהם. פייסבוק מציינת כי מעל 170 מיליון משתמשים כבר עוקבים אחר מאות אלפי עמודי פודקאסטים בפייסבוק, ומעל 35 מיליון משתמשים חברים בקבוצות מעריצים הסובבות סביב אותם פודקאסטים, אך עד כה לא ניתן היה להאזין לפרקים מתוך אותם פודקאסטים מתוך פייסבוק עצמה, עובדה שצפויה להשתנות בקרוב.

לדברי פייסבוק הכלי החדש יאפשר גם ליוצרי הפודקאסטים לתקשר עם המאזינים שלהם באופן ישיר ונוח יותר מתוך אפליקציית פייסבוק.

האזנה לפודקאסטים בפייסבוק
האזנה לפודקאסט. מתוך אתר פייסבוק

החברה מדגישה כי הכלים החדשים יסייעו למשתמשים ויוצרים לשלב בין טקסט, וידאו ואודיו באופן פשוט ונוח ובשילוב אחד עם השני, למקסום היכולות של כל אחד מהפיצ׳רים שמציעה הפלטפורמה ומציינת כי תוסיף גם את האפשרות להוסיף כתוביות לקטעי הסאונד על מנת להנגיש את קטעי האודיו לכלל האוכלוסייה. בעתיד היא צפויה לאחד את כל אפשרויות הסאונד במקום אחד בפייסבוק.

כלי מוניטזציה ליוצרי תוכן אודיו

בנוסף, פייסבוק מפרטת על מספר דרכים למונטיזציה מוצלחת מכלי האודיו החדשים. בחדרי האודיו החדשים ב-Rooms לדוגמא, יוכלו עוקבים לתמוך ביוצרים או מטרות החשובות להם באמצעות מערכת התרומות המבוססת כוכבים. לאחר ההשקה הרשמית תציע פייסבוק מודלים נוספים למונטיזציה, כמו גביית תשלום עבור כניסה לחדר (בתשלום חד פעמי או באמצעות רכישת מנוי).

 
להודעה הרשמית של פייסבוק בנושא >>> about.fb.com

רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?

יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל

כתובות נוספות שיעניינו אותך

רייטינג הטלוויזיה לאנשי דיגיטל טרגטת

רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל

פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

עדכון חדשות שיווק דיגיטלי שבועי. הישארו מעודכנים עם הידיעות המשפיעות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

תגיד שמעת שגוגל...

רוצה להישאר בעניינים עם כל הדברים החשובים שקרו בעולם השיווק הדיגיטלי? אף אחד לא צריך לדעת שאנחנו דואגים לך ככה

דילוג לתוכן