דו״ח חדש מצביע על ירידה באפקטיביות של שיווק משפיענים בצל מגיפת הקורונה

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

נכתב ע"י שירלי פרישקולניק

מאיירת, מעצבת וכותבת תוכן.

חברת Socialbakers פרסמה דו״ח על מצב שיווק המשפיענים בצל מגיפת הקורונה, העוסק בהשלכות המגיפה על תעשיית שיווק המשפיענים במהלך שלושת החודשים האחרונים, לעומת אותה התקופה בשנה שעברה. לפי הדו״ח נראה שהאפקטיביות של שיווק משפיענים צונחת באופן משמעותי בחסות וירוס הקורונה.

בחברה ציינו כי למרות ההשפעה הכלכלית של וירוס הקורונה, מותגים עדיין משקיעים בשיווק משפיענים על מנת להגיע לקהל היעד שלהם, אבל עם גישה שונה.

כמו כן, משפיענים בעלי קהל עוקבים קטן יחסית, נחשבים כעת למשאבים בעל ערך גבוה שיוצרים אימפקט גבוה ללא תווית המחיר הגבוהה של המשפיענים הגדולים יותר. אתר adtechdaily הביא את התייחסות מנכ"ל Socialbakers המצוטט בכתבה: ״כשהתקציבים נשארים מוגבלים, מותגים מנוסים קרוב לוודאי ימשיכו להרחיב את שיתופי הפעולה שלהם עם משפיענים קטנים יותר כחלק מאסטרטגיית סושיאל מדיה חכמה יותר בצל המגיפה העולמית המתמשכת.״

במהלך השנה וחצי האחרונות, מעל 40% מכל שיתופי הפעולה עם משפיענים היו עם משפיענים קטנים, שלהם קהל עוקבים של 10,000-50,000 עוקבים.

לפי החברה גם כמות התוכן הממומן שמפורסם על ידי משפיעני אינסטגרם וגם מספר המותגים שמשתפים פעולה עם משפיענים ירד בצורה משמעותית בהשוואה לשנה שעברה באותם חודשים.

באפריל 2020 מספר המשפיענים ששיתפו פעולה עם מותגים והשתמשו בהשאטג #ad צנח ב-30% בהשוואה לאפריל 2019. מספר המותגים שמשתפים פעולה עם משפיענים צנח ב-37% בהשוואה לאפריל 2019. הירידה בשימוש ב-#ad בשנת 2020 קשורה קרוב לוודאי למגיפה העולמית.

בנוסף הייתה ירידה חדה של 41% ביעילות שיווק המשפיענים, כפי שניתן לראות ביחס של ממוצע האינטראקציות בפוסט שמציין מותג כלשהו, בהשוואה לפוסט שפורסם על ידי המותג עצמו, לעומת אותם נתונים באפריל 2019.

זה לא המקרה בכלל התעשיות, שכן ישנן תעשיות כמו תחום הבריאות, כספים, תקשורת ודיור שחוו עלייה באפקטיביות שיווק המשפיענים בתחומן. 

רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?

יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל

כתובות נוספות שיעניינו אותך

רייטינג הטלוויזיה לאנשי דיגיטל טרגטת

רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל

פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

עדכון חדשות שיווק דיגיטלי שבועי. הישארו מעודכנים עם הידיעות המשפיעות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

תגיד שמעת שגוגל...

רוצה להישאר בעניינים עם כל הדברים החשובים שקרו בעולם השיווק הדיגיטלי? אף אחד לא צריך לדעת שאנחנו דואגים לך ככה

דילוג לתוכן