יוטיוב מציגה את ה-Revenue per mille) RPM), מדד מונטיזציה חדש שמופיע ביוטיוב אנליטיקס ונועד לסייע ליוצרים לעקוב אחר הרווחים שלהם בפלטפורמה כולה, בצורה טובה יותר.
מדד ה-RPM משווה בין סכום הרווחים למספר הצפיות ומציג כמה יוצר הרוויח עבור 1,000 צפיות בערוץ.
החישוב מתבצע ע״י הכפלת כל הרווחים שמקורם מיוטיוב (כולל מודעות, יוטיוב פרימיום, מנויים לערוץ, Super Chat ו-Super Stickers) ב-1,000 וחילוק התוצאה בסה״כ כל הצפיות בערוץ באותה התקופה.
לפי יוטיוב, מדד ה-RPM החדש הוא הכולל ביותר כיוון שהוא לוקח בחשבון את כל הרווחים מיוטיוב ולא רק חלקים ממנה. לדברי החברה בשימוש ב-RPM יוצרים יוכלו לנתח את נקודות החולשה שלהם בפלטפורמה ולטייב את אסטרטגיית המונטיזציה שלהם.
כאמור, עד עכשיו לא היתה ליוצרים ביוטיוב דרך לעקוב אחר הרווחים שלהם ברחבי הפלטפורמה, אלא רק אחר הרווחים שלהם ממודעות בערוץ, כיוון שלמעשה לא היה צורך בכך לפני התרחבותה של יוטיוב. המעקב בוצע באמצעות מדד ה-(CPM (cost per mille של הערוץ, שהציג את הוצאות המפרסמים ולא את סכום הרווחים של היוצר.
אז מה ההבדל בין CPM ל-RPM?
CPM הוא מדד של סכום הכסף הממוצע שמפרסמים משלמים על מנת להציג מודעות בסרטונים. מדד זה משקלל רק את הרווחים מפרסומות בסרטונים ומציג למשתמשים בפלטפורמה את הסכומים הכוללים שהוציאו המפרסמים בערוץ שלהם ולא את הסכומים שהם עצמם הרוויחו בפועל.
RPM הוא למעשה מדד מוצלח יותר ליוצרים כיוון שהוא מראה להם את הרווחים שלהם ומסכםאת סך כל הרווחים של הערוץ מ:
- הכנסות מפרסומות בערוץ
- הכנסות מצפיות ביוטיוב פרימיום
- הכנסות ממנויים רשומים (בתשלום) לערוץ
- הכנסות מ-Super Chat ו-Super Sticker
ואז משקלל בהתאם לסך הצפיות הכולל בערוץ לרבות צפיות אשר לא ייצרו הכנסות לערוץ (למשל היות ולא הופעלה מוניטיזציה עבור סרטונים מסוימים).
יוצרי התוכן צריכים לקחת בחשבון כי המספר במדד ה-RPM יהיה נמוך מהמספר המתקבל במדד ה-CPM, שכן האחרון משקלל רק את הצפיות שכן ייצרו הכנסות.
הצעד של יוטיוב הוא עוד חלק בתחרות בינה לבין פלטפורמות מוניטיזציה אחרות כגון: פטריאון.
אם אתם יוצרי תוכן, המאמר הבא בנושא: "מודלים עסקיים ליוצרי תוכן" עשוי לעניין אתכם. כמו כן, קראו את המאמר כדי ללמוד על שיטות מוניטזציה מתקדמות ליוצרי תוכן ב-2020.
מקור: google.com