יוטיוב משדרגת וממתגת מחדש את פלטפורמת ה-FameBit שרכשה ב-2016, ונועדה לחבר בין משפיעני רשת לבין מותגים, ליצירת שיתופי פעולה שיווקיים ביניהם. הפלטפורמה החדשה תושק בתחילת אוגוסט הקרוב ותקרא BrandConnect.
לפי יוטיוב הפלטפורמה החדשה נועדה להקל על יוצרים ומותגים ליצור תוכן ממותג שהוא גם אמיתי וגם אפקטיבי, לאפשר כלי מדידה רחבים לבדיקת תוצאות הקמפיינים וחשיפה רחבה למותג.
BrandConnect נועדה לסייע ליוצרי תוכן ליצור שיתופי פעולה טובים יותר ולמשוך אותם להשתמש ביוטיוב ולגרום למותגים למקסם את החשיפה של המותג שלהם באמצעות משפיענים אמינים.
על מנת להירשם לפלטפורמה ולקבל הצעות שת״פ ממותגים, על המשפיענים להיות עם קהל עוקבים של לפחות 25 אלף מנויים. את ההרשמה ניתן יהיה לבצע ישירות מה-YouTube Studio.
עבור המפרסמים נוספו כלי מדידה חדשים לפלטפורמה, שיוכלו לסייע להם לעקוב אחר מידת ההצלחה של הקמפיינים שלהם, כולל אפשרויות כמו מדד המסביר על מידת ההתעניינות של משתמשים אשר מתעניינים במותג מסוים, מדדים המציגים את תוצאות הקמפיינים בזמן אמת ונתונים אודות החשיפה האורגנית.
בנוסף, לראשונה יוטיוב מוסיפה את האפשרות להבין את מידת ההשפעה של תוצאות קמפיין שיווק המשפיענים שהריצו ואת ה-ROI באמצעות Google Insights וכלים נוספים.
ה-BrandConnect אינה לבד בשוק, לפייסבוק יש את Brand Collabs Manager ולטיקטוק יש את Creator Marketplace שמטרתן דומה. היתרונות בשימוש במשפיענים לשיווק המותג שלך, הוא שהם מאוד מודעות לצרכי ורצונות העוקבים שלהם ולרוב בעלי גמישות מחשבתית שעוזרת להם להתאים את התוכן שהם מייצרים לצרכי הקהל והמותג שהם מייצגים. יוטיוב מציינת כי במהלך השנתיים האחרונות כמות שיתופי הפעולה שנוצרו בין מותגים למשפיענים בפלטפורמה שלה גדל במעל 260%.
בנוסף ל-BrandConnect, יוטיוב הוסיפה לפלטפורמה שלה מספר טכנולוגיות חדשות שיעזרו לצופים לקנות מוצרים ולהוריד אפליקציות שעליהן מדובר בסרטוני הוידיאו שלהם, ישירות מהעמוד ואת האפשרות של מדידת מוצרים באמצעות טכנולוגיית מציאות רבודה.
בקרוב מתכננת גם להרחיב את אפשרויות הקנייה ולאפשר גם רכישה או השכרה של סרטים ותוכניות בפלטפורמה.
מקור: googleblog.com