אין זמן לקרוא? שימו את הפודקאסט ברקע:
להאזנה באייטיונס:
להאזנה בסאונדקלאוד:
להאזנה בספוטיפיי:
לראשונה גוגל תאפשר לבצע הזמנות משלוחי אוכל ממסעדות מתוך דף תוצאות החיפוש:
האפשרות הזאת נפתחה למשתמשי גוגל בארה"ב בשבוע האחרון. כרגע ניתן לבצע הזמנות מתוך תוצאות החיפוש, מתוך הגוגל אסיסטנט, ומתוך גוגל מפס.
ההזמנה אינה מתבצעת ישירות מהמסעדות, אלא בעזרת מתווכים מורשים. בארה"ב המתווכים הללו הן למעשה חברות משלוחים גדולות דוגמת Doordash, delivery.com, Slice ועוד
מקור: blog.google
פייסבוק מגדילה את היצע ה-Rewarded Ads:
הפלייסמנט החדש שנקרא Rewarded Ads נכנס לאחרונה לאדס מנג'ר, והוא מציג מודעות מסוג וידאו בתוך אפליקציות משחקים. השוני בפלייסמנט הזה הוא שהיוזר שצופה במודעת הוידאו למעשה מחוייב לצפות בה ולעיתים אף להקליק עליה על מנת להמשיך לשחק או להתקדם במשחק.
זה יוצר חשיפות מאוד זולות, כי ההיצע גובר על הביקוש, כמו כן גם יחס ההקלקה יהיה גבוה והעלות לקליק נמוכה, אך מבחינת המרות איכותיות עשויה להיות בעיה, שכן היוזר לא בהכרח מתעניין במוצר, אלא צופה במודעה ומקליק עליה בעל כורחו.
עם זאת, לעיתים זה כן ייצר ביצועים טובים, למשל אם מה שמפרסמים הוא גם אפליקציית משחקים. אך ברוב המקרים יהיה מדובר ב-user value נמוך.
מאחר והפלייסמנט הזה מופעל כברירת מחדל, מומלץ לבדוק את ביצועיו במערכת הדוחות ולעצור אותו במידת הצורך.
מקור: facebook.com
לינקדאין מודיעה על כוונתה לרכוש את פלטפורמת האנליטיקס והפרסונליזציה Drawbridge:
בהמשך למאמצים של לינקדאין לשפר את יכולות הטירגוט של המערכת, שדיווחנו עליהם כאן בחודשים האחרונים, לינקדאין קוראת תיגר על פייסבוק ו-גוגל בעזרת רכישת חברת Drawbridge שפיתחה טכנולוגיה חדשנית לפילוח קהלי יעד, הגשת מודעות פרסונוליות, ומיפוי תהליכי רכישה.
הכנסות לינקדאין מפרסום וממוצרי הפרימיום שלה קפצו בשנה האחרונה ב-46% אחוזים. כמו כן, השתפר מאוד המיצוב של לינקדאין בעיני אנשי שיווק מעולם ה-B2B, כאשר בסקר מטעמה טענה לינקדאין כי 78% אחוז מאנשי השיווק המוסדי מדרגים את לינקדאין כרשת החברתית האפקטיבית ביותר להשגת יעדיהם האירגוניים.
Drawbridge הוקמה בשנת 2011 בקליפורניה ע"י מהנדסת לשעבר בחברת גוגל, וגייסה עד כה כ-$70 מיליון דולרים. בחברה עובדים כ-100 אנשים, רובם מהנדסים.
בכירים בתעשיית ההייטק טוענים כי כוח האדם האיכותי של החברה היה אחת הסיבות המרכזיות להחלטה ללרכוש את החברה, שכן על מנת להשתמש בטכנולוגיה, לינקדאין יכלה פשוט להיות לקוחה של Drawbridge.
מקור: business.linkedin.com
פייסבוק תפסיק לתגמל עובדים בעבור מכירת קמפיינים פוליטיים:
העיתון האמריקאי The Wall Street Journal מדווח שפייסבוק הודיעה לעובדים במחלקת המכירות והשירות למפרסמים, שהיא לא תעניק יותר עמלות מכירה ובונוסים על השגת תקציבי פרסום למסעות פרסום בעלי תוכן פוליטי. המידע הגיע מעובד לשעבר בפייסבוק, ופייסבוק עצמה לא התייחסה לידיעה.
לפי דברי העובד לשעבר ל-Wall Street Journal פייסבוק הבטיחה להעלות את שכר הבסיס כפיצוי לפגיעה בפוטנציאל ההכנסה מעמלות מכירה.
ככל הנראה זהו עוד צעד מניעתי שפייסבוק נוקטת בשנים האחרונות בעקבות הסקנדלים הרבים סביב מערכות הבחירות בארה"ב, הפייק ניוז, ופרשת קיימברידג' אנליטיקה.
מקור: wsj.com
פייסבוק הצליחה לבלום את הירידה ב-engagement של המשתמשים שהחלה ב-2017:
ה-engagement נמדד בזמן הממוצע היומי למשתמש בפלטפורמה. מחקר של emaketer מוצא כי המדד הזה החל לרדת ב-2017 מ-41 דקות ליום עד ל-38 דקות בלבד ב-2018.
אולם ב-2019 הירידה הזו נבלמה והמדד נשאר בעינו. מצבה של אינסטגרם לעומת זאת, נראה הרבה יותר מבטיח וב-2019 היא עלתה ל-27 דקות ביום בהשוואה ל-26 דקות ב-2018 כאשר ב-2016 הממוצע של אינסטגרם עמד על 24 דקות בלבד.
כמו כן, המחקר מנבא את ה-engagement לשנים 2020-2021 כאשר ה-engagement בפייסבוק צפוי לרדת מעט ל-37 דקות ביום. ה-engagement באינסטגרם לעומת זאת צפויה לעלות ל-29 דקות ביום.
מקור: emarketer.com
גוגל משפרת את שירות הזמנת המלונות שלה ומתחדשת בפיצ'ר חדש ומעניין:
גוגל ממשיכה לשפר את שירות הזמנת המלונות שלה ומראה למשתמשים את המחירים ואת זמינות המלונות היישר בתוצאות החיפוש. מעכשיו תוכלו לראות בתוצאות החיפוש את ממוצע המחירים לחדר בבתי המלון ולראות את הממוצע אפילו לכמה שבועות קדימה כולל אפשרות להזין בקלות תאריכים רלוונטים ולבדוק את זמינות המלון.
על פי הדובר של גוגל, "המחקר שלנו הראה שהנוסעים מחפשים בעיקר מידע על מחירים וזמינות בעת חיפוש מלון. כדי להפוך את חוויית החיפוש של המלון שלנו ליעילה יותר עבור מטיילים וכדי לקשר אותם טוב יותר עם ספקי נסיעות, אנו מציגים מידע נוסף על מחיר וזמינות בדף תוצאות החיפוש ".
מקור: searchengineland.com