שם: רועי נער
תפקיד: VP Marketing
רועי נער, בן 34 תל-אביבי Born & raised. בן זוג של יוסי, ואבא לכלב קופר שקרוי על שם אסטרונום פולני. חובב פודקאסטים, אוהב ללמוד שפות, לשמוע מוזיקת טראש, שונא לרוץ ובעיקר מתגעגע לימים שהיינו יושבים בבר ומשלמים מחיר מופקע לקוקטייל מצועצע. כיום VP Marketing בחברת Oribi.
באיזה רשת חברתית אתה מבלה הכי הרבה זמן לצורך מקצועי ולמה:
רועי נער: אני לגמרי שייך לדור הפייסבוק וזו רשת שגדלתי איתה. לפני יותר מ-3 שנים הקמתי שם את קהילת הPros שלי: מקצועני פרסום בתקציבים גבוהים, וכמובן שהניהול שלה מחייב אותי עוד יותר להישאר מעודכן ומחובר לתעשיה. ולכן אני מוצא את עצמי גם מבלה בטוויטר, ובלינקדאין וקורא הרבה.
אם לא היית מתעסק בשיווק אז מה היית עושה?
רועי נער: למדתי הנדסת תעשיה וניהול אז כנראה שהייתי אומר ״משהו במערכות מידע או ניהול פרויקטים״ אבל למען האמת הלב שלי נוטה למשאבי אנוש עם דגש חזק על השמה. אני זוכר את עצמי אחרי תקופה התיכון מסדר לחברים שלי עבודה במלצרות, קייטרינג ודברים כאלה כי תמיד הכרתי אנשים בהרבה מקומות. מצחיק שזה תקף גם להיום ואכן בשנים האחרונות יצא לי לעזור בהשמה של קולגות ומכרים שהם טאלנטים למחלקות שיווק בחברות מאוד מוכרות בארץ.
מה הדבר הכי חשוב שלמדת על תחום השיווק בשנה האחרונה?
רועי נער: השנה המטורללת הזו רק חיזקה לי את התיאוריה שבשיווק אתה תמיד צריך להמציא את עצמך מחדש אבל מצד שני להיות מאוד עם היד על הדופק ולהישאר מפוקס.
עוד דבר חשוב שגם מתקשר לזה: תמיד לזכור ש״מה שעובד להם, לא בהכרח יעבוד לנו״.
מאיזה בלוג/אתר/ספר למדת הכי הרבה דברים על שיווק, תן דוגמא אחת לדבר כזה שלמדת?
רועי נער: קודם כל בית הספר לשיווק לעולם לא נגמר 🙂 מן הסתם למדתי המון מהשטח ו-hands on בחברות שעבדתי בהן, אני סקרן מאוד מטבעי ותמיד חייב לדעת הכל גם אם זה לא משהו שבהכרח אני עוסק בו באותו רגע אז הרבה חפירות עם אנשים וכמובן ברשת.
כל כמה זמן יש לי איזה פודקאסט או דמות אחד/ת שאני עוקב אחריהם ומנסה לספוג הרבה. היום זה Dave Gerhardt סמנכ״ל Privy שהוא אלוף בSaaS Marketing ואני מעריץ איך שהוא יודע לתמצת קונספט מאוד רחב/מורכב ב4-3 מילים.
תן שלושה דברים/משימות שאתה עושה בבוקר כשאתה מגיע מתחיל את היום:
רועי נער:
1. קפה (מכור לנספרסו לצערי)
2. פותח את הסלאק שם כבר מחכים לי המספרים של אתמול
3. מתחיל לשחק בין הקלנדר למחברת שלי (!) שמכילה את הTo Dos שלי ולחסום זמן לעבוד לפני שקובעים לי פגישות ביומן 🙂
מה היא האוטומציה הכי חשובה שיש לך בעבודה?
רועי נער: וואו, כמעט בכל מקום היום בOribi יש אוטומציה. המפתחים שלנו אלופים. אם הייתי צריך לבחור משהו אחד הייתי הולך על ה-Lead Scoring.
ספר על הקמפיין הכי מוצלח שהיית שותף לו בשנה האחרונה:
רועי נער: באמצע השנה עוד כשעבדתי ב-Workiz נורא רציתי לבשל קמפיין עם איזה מיקרו-influencer רלוונטי. לא היה לנו עד אז תוכנית כזו וגם לא מישהו ייעודי בצוות שיפנה אל כאלו פוטנציאלים.
עשיתי קצת ריסרצ׳ ופניתי (באופן פרטני ואסטרטגי) לכמה מיקרו-ננו ״משפיענים״ שמצאתי ביוטיוב/באינסטגרם, ההיענות הייתה לא רעה אבל עם בחור אחד מסוים היה לנו קליק מיידי. מהר מאוד בנינו איתו מערכת יחסים ויצא ממנו סיפור הצלחה של 360: הוא גם הפך ללקוח, גם אפילייט (בנינו בשבילו תוכנית), גם כתבנו סביבו תוכן, וגם צילמנו אותו למודעות שהמירו מעולה.
איזה תכונת אופי או כישור חייב להיות לכל מנהל שיווק?
רועי נער: חוץ מיצירתיות אני חושב שכל איש/אשת שיווק צריכים להיות סקרנים, לרצות לחפור לעומק בדברים כדי להבין מה באמת מניע את הקהל שלהם.
באיזה כלי או כלים חינמיים אתה עושה שימוש מקצועי היום, אבל אם הם היו עולים כסף, בטוח שהיית משלם:
רועי נער: אימייל כמובן. וגם היום אני משתמש בגרסה החינמית של Koan לניהול OKRs אבל כנראה שבעתיד הקרוב נעבור לגרסה היותר מורחבת שבתשלום.
רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?
יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל
כתובות נוספות שיעניינו אותך
רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל
פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…
פייסבוק מספקת הסברים נוספים על אופן הפעולה של האלגוריתם שלה
פייסבוק שיתפה וידיאו חדש בו היא מסבירה כיצד עובד האלגוריתם של פיד החדשות בפלטפורמה, הפרסום החדש מספק בעיקר מבט כולל על תהליך הדירוג של פייסבוק…
דוח של לינקדאין חושף: 60% מתפקידי השיווק בארה"ב וקנדה מאויישים ע"י נשים
דו"ח חדש של לינקדאין עוסק בשינויים בסביבת העבודה, לרבות ייצוג מגדרי בתפקידי שיווק שונים. במוקד – נשים מאיישות כ-60% מתפקידי השיווק, וכ-52% מתפקידי ניהול השיווק…