שם: נתי אלימלך
תפקיד: Tech SEO Lead
נתי אלימלך, בן 38 מיבנה, אבא לרוז בת 7 חודשים, יש לי חתולה בשם שולה והאסקי בשם אקה והחיים שלי מכוסים פרווה. אני עובד ב-Wix בתור ה-Tech SEO Lead, שזה אומר שהצוות שלי ואני אחראים על שיפור כל התשתיות והמוצרים של Wix, כדי שיתאימו לאנשי SEO, גם מקצוענים וגם כאלה שפחות מבינים.
באיזה רשת חברתית אתה מבלה הכי הרבה זמן לצורך מקצועי ולמה:
נתי אלימלך: לגמרי טוויטר, זאת רשת שאני מרגיש שחוץ מפוליטיקאים וכמה סטנדאפיסטים מתעלמים ממנה בארץ, אבל לפחות בארה״ב זו רשת שמאפשרת לקבל מסרים לא מסוננים כמעט מכל בן אדם שמעניין אותך. יש כאלה שיעקבו אחרי ביידן או ביונסה, אני עוקב אחרי הקהילה החזקה מאוד של SEO בטוויטר, בטוויטר אפשר לקבל עדכונים ישירות מ-ג׳ון מולר, לראות דיונים של משפיענים, לקבל את כל הדברים לפני שאתרי חדשות של SEO מקבלים אותם, מתרגמים אותם ולועסים אותם. זאת הרשת הכי מפוספסת בישראל לדעתי.
אם לא היית מתעסק בשיווק אז מה היית עושה?
נתי אלימלך: כנראה, והייתי רוצה לחשוב שאני מסוגל לזה, הייתי רוצה להיות נגר. כזה שמכין רהיטים שאתה מסתכל עליהם ורואה שהם לא איקאה, שלא משנה כמה מעברי דירה תעשה זה יחזיק, רהיטים שמורישים הלאה. הייתי רוצה לעבוד עם הידיים, לא יודע אם זה היה מחזיק מעמד ליותר מ-10 דקות, אבל זאת האשליה. ובגלל שאני לא יכול להיות נגר, אפשר לשים קישור לאתר שלי בבקשה?
מה הדבר הכי חשוב שלמדת על תחום השיווק בשנה האחרונה?
נתי אלימלך: קודם כל למדתי שמאוד מאוד חשוב להיות זריזים עם אסטרטגיית השיווק הדיגטלית. אם עד כה התרגלנו לעונתיות, פתאום קיבלנו סוג חדש של modifier, שזה הקורונה, ששינה הרבה דברים. מי שלמד לעמוד על הרגליים, ליזום ולהיות הראשון שמתאקלם למצב הרוויח המון ויש כאלה שנשארו תקועים מאחור.
מאיזה בלוג/אתר/ספר למדת הכי הרבה דברים על שיווק, תן דוגמא אחת לדבר כזה שלמדת?
נתי אלימלך: כשנכנסתי לתחום ה-SEO הייתי בדיוק אחרי תואר ולא ידעתי מה הכיוון שלי והגשתי קורות חיים ל-׳SEO ישראל׳. התעסקתי קצת ב-SEO לפני אבל לא עבדתי ב-SEO בשום מקום וזימנו אותי לראיון מהיום למחר. אז גיליתי את הספר 'The Art of SEO', ספר בן 450 עמודים שמדבר על כל האלגוריתמים וההיסטוריה ואיך להסתכל על SEO, שזה משהו שאני לוקח איתי עד היום. קראתי אותו מהערב עד כמעט לפנות בוקר ואני מרגיש שעדיין יש דברים בו שממשיכים איתי, הוא השאיר עליי חותם והיה ספר הכניסה שלי לעולם הזה.
תן שלושה דברים/משימות שאתה עושה בבוקר כשאתה מגיע מתחיל את היום:
נתי אלימלך:
- מגדיר 3-4 דברים שאני רוצה להשיג היום, כולל הדברים שהגדרתי לאתמול ולא השגתי.
- הסתנכרנות קצרה עם הצוות, כל אחד 5-10 דקות כי אנחנו עובדים מרחוק, אז קצת לשמור על הקשר.
- חצי שעה לקרוא על עדכונים בתחום, בעיקר דרך טוויטר וכמה בלוגים ספציפיים שאני עוקב אחריהם.
מה היא האוטומציה הכי חשובה שיש לך בעבודה?
נתי אלימלך: האוטומציה הכי טובה שיש לי היא זו שאני מזין URL של אתר שאני רוצה לבדוק מבחינת התשתית שלו, שם אותו ב-Google Sheets, זה נמשך לענן ויש לי שם סקריפט של פייתון שרץ ובודק כל URL ב-8 תרחישים שונים ומשווה לי את הכל, דוחף את המידע בחזרה ל-Google Sheets ונותן לי קישור לדוח. זה מקצר לי את הבדיקה מכמה שעות לכמה דקות.
ספר על הקמפיין הכי מוצלח שהיית שותף לו בשנה האחרונה:
נתי אלימלך: זה לא קמפיין ממומן בדיוק, אבל אנחנו עובדים על התפיסה שלנו בקהילת ה-SEO בחו״ל. אנחנו מדברים עם משפיענים, מתייעצים עם אנשים מהקהילה ומקשיבים להם. זה נגע גם בקמפיינים של חינוך, אבל גם בתקשורת בינאישית שמתרחשת בטוויטר ושיחות אחד על אחד. מבחינתי כל זה בעצם קמפיין, שתוקף בהרבה מקומות.
איזה תכונת אופי או כישור חייב להיות לכל מנהל שיווק?
נתי אלימלך: לדעת מה שאתה לא יודע. כלומר, לדעת איפה אתה לא איש המקצוע שאמור לדעת הכי הרבה, לשחרר לאלה שעובדים איתך. לא למצב את עצמך כמי שמבין הכי טוב מקצועית, אלא לבחור את האנשים הנכונים, רצוי שיודעים יותר טוב ממך.
באיזה כלי או כלים חינמיים אתה עושה שימוש מקצועי היום, אבל אם הם היו עולים כסף, בטוח שהיית משלם:
נתי אלימלך: Google Search Console ו-Google Keyword Planner. אני חושב ששני הכלים הם מאוד עוצמתיים עם כל הבעיות שלהם והתחלואות שלהם.
רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?
יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל
כתובות נוספות שיעניינו אותך
רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל
פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…
פייסבוק מספקת הסברים נוספים על אופן הפעולה של האלגוריתם שלה
פייסבוק שיתפה וידיאו חדש בו היא מסבירה כיצד עובד האלגוריתם של פיד החדשות בפלטפורמה, הפרסום החדש מספק בעיקר מבט כולל על תהליך הדירוג של פייסבוק…
דוח של לינקדאין חושף: 60% מתפקידי השיווק בארה"ב וקנדה מאויישים ע"י נשים
דו"ח חדש של לינקדאין עוסק בשינויים בסביבת העבודה, לרבות ייצוג מגדרי בתפקידי שיווק שונים. במוקד – נשים מאיישות כ-60% מתפקידי השיווק, וכ-52% מתפקידי ניהול השיווק…