שם: יאנה ארד רדוצקי
תפקיד: Senior SEO Manager
יאנה ארד רדוצקי, בת 34 מגבעתיים. היום מנהלת את ה SEO בחברת הסייבר Transmit Security, יועצת ומרצה בJolt. בתקופת הקורונה התאהבתי בטיקטוק, בדייסון ובקניית עציצים. בת זוג לשירי ואמא לתינוק וכלב עם אותם תחומי עניין.
באיזה רשת חברתית את מבלה הכי הרבה זמן לצורך מקצועי ולמה:
יאנה ארד רדוצקי: טוויטר. בתחום שלי זה המקום הכי תוסס מבחינת דיונים מקצועיים בינ״ל ועדכונים שוטפים. 3 חבר׳ה ששווה לעקוב אחריהם במיוחד: Barry Schwartz, Lily Ray, Mordy Oberstein. גם בפייסבוק יש קבוצות מעולות, החביבה עליי נקראת ״SEO הפרלמנט – קידום אתרים למתקדמים״.
אם לא היית מתעסקת בשיווק אז מה היית עושה?
יאנה ארד רדוצקי: אני במרקטינג יותר מ-7 שנים. לפני זה הייתה לי תקופה לא קצרה של חיפוש עצמי דרך הרגליים. עבדתי במטבח, בחינוך, במגזר הציבורי ובגיוס והשמה טכנולוגי. כנראה שהייתי מתגלגלת שוב לשיווק, זה ה ikigai שלי.
מה שכן, עמוק עמוק בתוכי חיה האלטר אגו שלי, עלעלית השחר. היא גרה במצפה חרמשית, אוף דה גריד, בבית בנוי בוץ, מבשלת את הירקות מהגינה מדושנת הקומפוסט, חיה חיי קהילה עם גיטרות מסביב למדורה. לא מאמינה שאי פעם אחיה את החיים האלה באמת, אבל כיף לדמיין אותם.
מה הדבר הכי חשוב שלמדת על תחום השיווק בשנה האחרונה?
יאנה ארד רדוצקי: שיתוף פעולה אמיתי, דו-כיווני, הוא מפתח להצלחה. זה נכון עם כל מני ממשקים אבל מבחינתי הכי עם אנשי כתיבת תוכן. מצד אחד, חשוב לשתף אותם בדאטא, לעדכן כל הזמן בנתוני המרות וצפיות. מצד שני, לתת דרור לייצר תוכן יצירתי ומופרע שלא בהכרח מתאים לתבנית אסטרטגיית התוכן. בטווח הארוך השילוב בין הפידבק המספרי לחופש מייצר לקהל תוכן איכותי יותר ופותח פתח לבוננזות לא צפויות.
מאיזה בלוג/אתר/ספר למדת הכי הרבה דברים על שיווק, תני דוגמא אחת לדבר כזה שלמדת?
יאנה ארד רדוצקי: הפרק על Airbnb בפודקאסט How I built it פתח לי את הראש לחשיבה של Growth Hacking. כדי לפרוץ לקהל הרחב, Airbnb מצאו דרך מתוחכמת למנף את הטראפיק של אתר Craigslist, דאז מתחרה שלהם.
תני שלושה דברים/משימות שאת עושה בבוקר כשאת מתחילה את היום:
יאנה ארד רדוצקי:
1. קודם כל, מכינה קפה 🙂
2. מסתכלת על המספרים מאתמול ב Google Analytics, Google Search Console, Ahrefs ו-Salesforce.
3. עוברת על המשימות ב Monday ומתכננת את היום.
מה היא האוטומציה הכי חשובה שיש לך בעבודה?
יאנה ארד רדוצקי: כלי בשם Screaming Frog סורק כל אתר ומייצא את כל המידע בתוכו לאקסל. חוסך המון עבודה ידנית ונותן את התמונה הגדולה בלחיצת כפתור, סופר שימושי ב SEO.
ספרי על הקמפיין הכי מוצלח שהיית שותפה לו בשנה האחרונה:
יאנה ארד רדוצקי: בתפקיד הקודם שלי עבדתי ב Plarium, חברת גיימינג. הגעתי למחלקת seo שעובדת קשה כבר שנים והייתה תחושה של מיצוי הפוטנציאל של האסטרטגיות הקיימות. היה צורך לפצח מקור לתנועה אורגנית חדשה לאתר.
חקרתי מי הקהל שלנו, מה מעניין אותם, חפרתי בפורומים ומשם באה תובנה – הקהל שלנו הוא mid core, מצד אחד שחקנים שאוהבים את המשחק ונאמנים לו אבל מצד שני לא גיימרים כבדים ששקועים בתרבות הגיימינג. התחלתי לנתח מה קהל כזה צריך, מה חסר לו באינטרנט וככה נולד הרעיון לבנות כלי Nickname Generator. מחולל כינויים (שמות משתמש) לשחקנים שחשוב להם כינוי מקורי ומגניב אבל אין להם כיוון.
בעבודה משותפת עם צוות הפיתוח, בנינו כלי מהמם. היום זה אחד ממנועי הטראפיק הכי משמעותיים באתר.
איזה תכונת אופי או כישור חייב להיות לכל מנהל/ת שיווק?
יאנה ארד רדוצקי: אהבה ללמידה. התחום כל הזמן משתנה וצריך להתקדם יחד איתו.
באיזה כלי או כלים חינמיים את עושה שימוש מקצועי היום, אבל אם הם היו עולים כסף, בטוח שהיית משלם:
יאנה ארד רדוצקי: Google Analytics. שאר הכלים כבר עולים כסף או שהייתי עוזבת אותם בדקה ומחפשת אלטרנטיבה חינמית.
רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?
יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל
כתובות נוספות שיעניינו אותך
רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל
פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…
פייסבוק מספקת הסברים נוספים על אופן הפעולה של האלגוריתם שלה
פייסבוק שיתפה וידיאו חדש בו היא מסבירה כיצד עובד האלגוריתם של פיד החדשות בפלטפורמה, הפרסום החדש מספק בעיקר מבט כולל על תהליך הדירוג של פייסבוק…
דוח של לינקדאין חושף: 60% מתפקידי השיווק בארה"ב וקנדה מאויישים ע"י נשים
דו"ח חדש של לינקדאין עוסק בשינויים בסביבת העבודה, לרבות ייצוג מגדרי בתפקידי שיווק שונים. במוקד – נשים מאיישות כ-60% מתפקידי השיווק, וכ-52% מתפקידי ניהול השיווק…