שם: אלינור ברטל
תפקיד: מנהלת תוכן צרכנים ורשתות חברתיות
אלינור ברטל, בת 29 מרמת גן. בשנתיים האחרונות אני מנהלת תוכן צרכנים ורשתות חברתיות ב-MAC ישראל, ששייך לתאגיד אסתי לאודר. במקצועי אני גם יוצרת תוכן ובלוגרית, יש לי ערוץ יוטיוב ואינסטגרם בתחום הלייפסטייל, ביוטי ואופנה וככה בעצם הגעתי לכל עולם התוכן והסושיאל. עבדתי בעבר גם כאשת תוכן בסטארטאפים ובחברות מדיה מהצד של ניהול לקוחות.
באיזה רשת חברתית את מבלה הכי הרבה זמן לצורך מקצועי ולמה:
אלינור ברטל: אינסטגרם בראש ובראשונה כי הגעתי לשם מתוך העובדה שלא הייתה לחברה הגלובלית רשת אינסטגרם מקומית. היינו אחד מהשווקים הראשונים בעולם שפתחו גם רשת מקומית, שהיום זה דבר רגיל לכל עניין ואז היה די מהפכני לתת לשוק מקומי לפתוח רשת חברתית משלו, אני עשיתי את זה והקמתי את החשבון בארץ אז אני מבלה שם את רוב הזמן שלי.
אם לא היית מתעסקת בשיווק אז מה היית עושה?
אלינור ברטל: כנראה שהייתי יוצרת תוכן במשרה מלאה.
מה הדבר הכי חשוב שלמדת על תחום השיווק בשנה האחרונה?
אלינור ברטל: שכדאי לנסות הכל. יכול להיות שיהיה משהו שאתה חושב שלא יתפוס אנשים ולא יתלהבו ממנו, ופתאום הוא טס ואנשים עפים עליו. למרות מה שאנחנו חושבים על כל התקופה האחרונה, במיוחד בתחום של ביוטי ואיפור, הלקוחות והאנשים שבאמת צורכים את מוצרי הצריכה האלה מפתיעים אותנו כל פעם מחדש. לא לחשוב שאנחנו יודעים הכל, לנסות הכל כי יש דברים שתופסים בצורה שאף אחד לא יכול לצפות.
מאיזה בלוג/אתר/ספר למדת הכי הרבה דברים על שיווק, תני דוגמא אחת לדבר כזה שלמדת?
אלינור ברטל: אני פחות נעזרת באנשים שהם ברי סמכא בתחומים כמו שיווק וסושיאל, אני שואבת המון השראה ולומדת מטרנדים וממה שעובד בפועל ומה שלא, אצל כל מי שמעניין אותי לאו דווקא מהתחום. למשל Plan Only, שיש להם מוצר של תכנון שאני לא נעזרת בו ולא משתמשת בו בכלל, אבל התוכן שלהם והדרך שהם מנגישים אותו מעניינים, יש להם דברים שהם מאוד טובים.
תני שלושה דברים/משימות שאת עושה בבוקר כשאת מתחילה את היום:
אלינור ברטל: פותחת את האינסטגרם, בודקת הודעות, מעלה פוסטים, מעלה סטוריז – תפעול יומיומי.
עוברת על מיילים.
בדרך כלל יש לנו איזו ישיבת איפוס תוכן וסנכרון מבחינה שיווקית שבה מסתכלים חודש חודשיים קדימה.
מה היא האוטומציה הכי חשובה שיש לך בעבודה?
אלינור ברטל: אני לא מתעסקת באוטומציה כי זה לא חלק מהתחום שלי, אני מתעסקת יותר בתוכן ובהכנה כל המרכיבים שיכנסו אח״כ לאוטומציה.
ספרי על הקמפיין הכי מוצלח שהיית שותפה לו בשנה האחרונה:
אלינור ברטל: לא קמפיין, אלא פרויקט – היה פרויקט שעסק בשינוי קונספט החנויות, כשחנויות עוד היו סופר רלוונטיות קצת לפני שנה. נתנו לנו חנות פיילוט בישראל להתנסות בה ואמרו לנו בה לעשות מה שבא לנו. בגלל שאנחנו מתעסקים ומוכרים דרך הסושיאל, אני הצעתי רעיון להוסיף לחנות מקום יפה להצטלם בו, קיר סופר פוטוגני ואינסטגרמי מאוד, שאנשים יצטלמו איתו ויעלו את התמונות כדי לחבר את הצרכן למותג גם מעבר לחנות הפיזית. זה התחיל כמשהו הכי קטן, רעיון שאני הצעתי סתם בחדר ישיבות והיה בתקופת ניסיון והיום רץ ב-90 חנויות ברחבי העולם וזה מטורף בעיניי.
איזה תכונת אופי או כישור חייב להיות לכל מנהל/ת שיווק?
אלינור ברטל: דינמיות, גמישות ומענה מהיר לבעיות, בגלל ש-90% מהזמן התוכנית שתכננת לא יוצאת לפועל ובדקה ה-90 הכל משתנה וצריך לשנות את האסטרטגיה.
באיזה כלי או כלים חינמיים את עושה שימוש מקצועי היום, אבל אם הם היו עולים כסף, בטוח שהיית משלם:
אלינור ברטל: אפליקציית InShot – תכנת עריכה חינמית לסמראטפון עם אופציה לשדרוג בתשלום, תכנת Canva.
רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?
יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל
כתובות נוספות שיעניינו אותך
רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל
פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…
פייסבוק מספקת הסברים נוספים על אופן הפעולה של האלגוריתם שלה
פייסבוק שיתפה וידיאו חדש בו היא מסבירה כיצד עובד האלגוריתם של פיד החדשות בפלטפורמה, הפרסום החדש מספק בעיקר מבט כולל על תהליך הדירוג של פייסבוק…
דוח של לינקדאין חושף: 60% מתפקידי השיווק בארה"ב וקנדה מאויישים ע"י נשים
דו"ח חדש של לינקדאין עוסק בשינויים בסביבת העבודה, לרבות ייצוג מגדרי בתפקידי שיווק שונים. במוקד – נשים מאיישות כ-60% מתפקידי השיווק, וכ-52% מתפקידי ניהול השיווק…