אבל המשבר של 2020 הביא לידי ביטוי דווקא את חלק מהחולשות של גוגל, ומנגד הבליט את החוזקות של אמזון בענף החיפוש.
ההחלטה של אמזון להיכנס לתחום החיפוש עוד ב-2008 הייתה נכונה גם מנקודת המבט של אותה שנה, שכן החיפושים היו רבים, והן הביקוש לקידום מוצרים בתשלום מצד הסוחרים היה רב, והן מנקודת מבט הצופה כמה שנים קדימה. הצמיחה של המסחר האלקטורני (איקומרס), הייתה צפויה, מאז 2012 ועד 2019 מכירות האיקומרס בארה"ב גדלו בלמעלה מ-150% (פי 2.5).
משנה לשנה, נתחים הולכים וגדלים של המסחר עברו לאונליין, גדלה החדירה של עסקאות הסחר מרחוק בכל שכבות האוכולסיה, וכוח המשיכה העצום של אמזון הצליח לנקז לתוכה חלקים נרחבים מהשוק הקמעונאי.
גוגל לעומת זאת הייתה רק בתחילת ההתפתחות שלך לענפי האיקומרס בשנת 2012. לאחר שנים של ניסוי וטעיה, ונסיונות פחות מוצלחים להפוך ממנוע חיפוש של ביטויים, למנוע חיפוש של מוצרים, נתקבלה ההחלטה במאי של אותה שנה במאונטיין-וויו להפסיק את כל הנסיונות ולהתמקד בפיתוח מוצר ה-Google Shopping. מאותו רגע ההתקדמות הייתה איטית אך נחושה. ב-2016 כ-16% מסך הכנסות גוגל מחיפוש, הגיעו מקמפיינים של גוגל שופינג אדס.
אך בעוד שחלוקת ההכנסות של גוגל מפרסום במנוע החיפוש היא הטרוגונית, ומגיע ממפרסמים שונים ותעשיות שונות, ההכנסות של אמזון לגמרי מתבססות על המסחר הקמעונאי המקוון.
כך שכאשר בשנה שבה ענף התיירות האחראי על כ-12% מהכנסות גוגל מפרסום, מושבת כמעט לחלוטין, גוגל היא מהראשונות להיפגע. אך הכסף שלא הוצא על טיולים, עובר דיי מהר להוצאה על קניות אונליין, ושם אמזון מוכנה ומזומנה לגרוף את את הנתח שלה הן מהרכישות והן מתקציבי הפרסום ההולכים וגדלים.