כיום יש הרבה מאוד חברות וארגונים שונים שמפתחות אפליקציה באמצעות חברות פיתוח או in house. כמו שאתם מתארים לעצמכם, החברות הללו משקיעות המון כספים ומשאבים כדי לבנות אפליקציה איכותית.עד כאן לא חידשתי כלום.
עכשיו מתחיל הקטע המעניין:
אחרי כל ההשקעה הזו, כאשר הן מגיעות לפן השיווקי של האפליקציה, הן בדר"כ לא יודעות כיצד לעבוד ולבצע את התהליך בצורה האופטימילית ביותר.
כיום, יש הרבה מאוד דרכים להשיג משתמשים לאפליקציה שלך. בין אם מדובר על פרסום בתוך חנויות האפליקציה, פרסום חוצות, פרסום בסושיאל מדיה, ויראליות, שימוש במובילי דעה, פרסום בתוך אפליקציות דומות ועוד.
בסופו של דבר אתם מצליחים להביא כמות נכבדת של משתמשים פוטנציאליים לעמוד האפליקציה בחנות האפליקציות (גוגל פליי או אפל).
נשאלת השאלה מה קורה שם אחרי שהם מגיעים לעמוד האפליקציה?
מי מוריד בסופו של דבר את האפליקציה?
מהם אחוזי ההמרה בחנות האפליקציות לאותה האפליקציה?
החברות האלו בדרך כלל לא מתייחסות לנושא ההמרות בחנות האפליקציות. הן בכלל לא מסתכלות על זה ובדר"כ לא מבינות את המשמעויות השונות.
המשמעויות:
האפליקציות האלו לא ממשות את מלוא הפוטנציאל שלהן בחנות האפליקציות. זה קורה בגלל שהן לא מבצעות עבודת ASO כראוי אם בכלל.
עכשיו שאני אומר שהן לא ממשות את מלוא הפוטנציאל אני מתכוון ל-2 טעויות קריטיות שקורות במהלך הדרך:
- משתמשים פוטנציאליים שהגיעו לחנות האפליקציות לא בהכרח מורידים את האפליקציה
- משתמשים נוספים שנחשפים לאפליקציה באופן אורגני (בגלל הפעילויות השיווקיות של האפליקציה, הדירוגים והחשיפה עולים בהתאם בדר"כ) גם כן לא בהכרח יורידו את האפליקציה
* חשוב לציין שכשאני מדבר על הורדות אורגניות, אני מדבר על זה שלמעלה מחמישים אחוז מכלל ההורדות של האפליקציות היום הינם אורגניות ומגיעות מחיפושים גנריים בחנויות האפליקציה.
העניין הוא שבאמצעות ASO, אותן אפליקציות יכולות להגדיל את החשיפה, הדירוגים ואחוזי ההמרה בעשרות אחוזים בחנויות האפליקציה ולקבל בסופו של דבר כמות גדולה יותר של הורדות ומשתמשים.
הבעיה היא שרוב הפעמים הן לא מודעות לכך בכלל 🙁
אסיים עם דוגמא חיה של אפליקציה שעושה את הטעות הזו:
נכון שיצא לכם לשמוע על אפליקציית "שירי"? יש להם אפילו שלטי חוצות באיילון! בכל מקרה, זו אפליקציה של משרד התרבות שהשקיעו בה המון המון כסף. אבל מה העניין, מצב האפליקציה בחנות האפליקציות בכל מה שקשור ל-ASO הוא רע, רע מאוד.
שתבינו, זה כמו לפרסם עמוד באתר אינטרנט ושלא תהיה לו כותרת, לא מטה דיסקריפשיין, לא H1 וכאלה.
שורה תחתונה, אין לאפליקציה תיאור מתאים, תמונות המסך נראות רע, אין אופטימיזציה בכותרות ובתת כותרות ובבחירת מילות המפתח.
תחשבו על זה:
אם נגיד נכנסו לעמוד האפליקציה 200,000 איש והורידו את האפליקציה 120,000. יש 80,000 איש שלא הורידו את האפליקציה.יחס ההמרה הוא 60 אחוז במקרה הזה. אם יחס ההמרה נגיד היה 70 אחוז האפליקציה הייתה מקבלת עוד 20,000 משתמשים!
בקיצור, אם אתם מכירים חברות שעולות עם אפליקציות לאוויר אל תשכחו לומר להן להשקיע באופטימיזציה בחנות האפליקציות וב-ASO.