דו"ח של חברת Mobile Action ששוחרר לאחרונה התייחס למצבן של אפליקציות החינוך בתקופת הקורונה. הדו"ח סקר את האפליקציות המובילות בתחום החינוך בחנות האפליקציות של גוגל פליי ושל אפל וגילה בין היתר את הדברים הבאים:
- אפליקציית Google Classroom שכאמור מאפשרת לתלמידים ללמוד מרחוק, ראתה עלייה של למעלה מ-15 אחוז בכמות המשתמשים החודשיים בארה"ב בלבד
- אפליקציית הדגל של חברת JoyTunes הישראלית, Simply Piano, המאפשרת ללמוד על פסתנר, הגיעה למקום החמישי והמכובד בקטגוריית החינוך
- אפליקציית Duolingo שמאפשרת ללמוד מעל 110 שפות ירדה למקום ה-2 אחרי העלייה המטאורית של אפליקציית Google Classroom
באופן כללי, אפליקציות בתחום החינוך רואות עליות גבוהות מאוד בהורדות האורגניות בחנויות האפליקציה ונראה שאם משבר הקורונה ימשך, האפליקציות האלו ימשיכו להגדיל את כמות המשתמשים שלהם שכן הביקוש לאפליקציות מסוג זה ימשיך לעלות.
מקור: Mobile Action
בנושא אחר, Google Play משנה את ה-subscriptions policy שלה. אחרי מספר צעדים שגוגל נקטה בתחום השקיפות כמו יצירת subscription center שנועד לעזור למשתמשי אנדרואיד לעקוב אחר כל ההוצאות שלהם בכל הקשור לתשלומים לאפליקציות, החברה כאמור הודיעה על שינוי הפוליסי. המטרה המרכזית במקרה זה היא לדאוג שאפליקציות לא ינצלו לרעה את המודל ויתאימו אותו למשתמשים בצורה פשוטה וברורה ככל הניתן. אפשר לראות בתמונה כיצד מפתחי אפליקציות צריכים להנגיש את אפשרות הקנייה למשתמשים באפליקציה:
הנקודות המרכזיות שקשורות לתנאים החדשים הינם:
– לכתוב בצורה ברורה מה עלות המנוי החודשי / השנתי
– לכתוב בצורה ברורה מהי התדירות של מחזור החיוב
– לאפשר למשתמשים לבטל את המנוי בקלות ולא להסתיר את האפשרות הזו מהמשתמשים