דרכים חדשות למצוא ולרכוש מוצרים בגוגל, ואינטגרציה חדשה עם חנויות שופיפיי

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

נכתב ע"י יורי שוב

מלווה חברות וארגונים בשלבי התכנון ו-הביצוע של אסטרטגיות דיגיטל, בדגש על ניהול ערוצי פרסום, קמפיינים ממומנים, דאטה ואנליטיקה. מייסד ו-VP Growth בחברת טופנדה המתמחה בהענקת שירותי שיווק מקצועיים לחברות סטארטאפ וטכנולוגיה.

גוגל אדס מכריזה על מספר עדכונים למערכת הגוגל שופינג. במוקד, מציאת מוצר מתוך צילום מסך, ניהול עגלות קנייה דרך הכרום, ואינטגרציה חדשה עם חנויות שופיפיי.

במסגרת אירוע ה-Google I/O בשבוע שעבר, גוגל אדס הודיעה על מספר פיתוחים חדשים עליהם עבד צוות הפיתוח של מערכת ה-גוגל שופינג והמרצ'נט, ואשר עתידים להשתחרר לקהל המפרסמים בהדרגה החל מהימים הקרובים:

מציאת מוצרים מתוך צילום מסך:

מדובר בפונקציונליות שכבר קיימת בחיפוש גוגל בעזרת ה-גוגל Lens, כאשר למעשה ניתן לעלות למערכת צילום מסך ולעבור משם לחיפוש גוגל על סמך התוכן שבצילום. לדוגמא: מציאת גזע כלב שבתמונה, פתרון פונקציה או משוואה מתמטית, ועוד.

בגוגל החליטו לשלב פונקציונאליות זו לתוך תהליך חיפוש המוצרים בגוגל שופינג. כאשר צילום מסך נצפה דרך מערכת ה-Google Photos, המערכת תנתח באופן אטומטי את תוכן הצילום ותחפש בו מוצרים אשר מוצעים למכירה דרך מלאיי הסוחרים השונים ב-Google Merchant Center, ובמידה ותהיה התאמה, תציעה ליוזר לצפות בדף המוצר הרלוונטי.

מציאת מוצר דרך צילום מסך בגוגל.
מציאת מוצר דרך צילום מסך בגוגל. מתוך אתר גוגל

שמירת עגלות קנייה בתוך דפדפן הכרום

פיצ'ר חדש בדפדפן הכרום יציג במסך הבית את עגלות הקניות שננטשו במהלך תהליך הקניה, כך שגם אם כתוצאה מכשל כלשהו חלון הדפדפן בו פתוחה עגלת קניות וירטואלית ייסגר, הקישור לעגלה יישמר במסך הבית של דפדפן הכרום, וניתן יהיה לחדש את תהליך הרכישה מהנקודה בה הופסק.

כרטיסיות כרום השומרות את עגלת הקניות
עגלת קנייה השמורות בדפדפן הכרום. מתוך אתר גוגל

אינטגרציה לתוצאות הגוגל שופינג האורגניות עבור חנויות שופיפיי

בעלי חנויות שופיפיי נהנים כבר היום מאינטגרציה אוטומטית של פיד המוצרים שלהם עם מערכת ה-Google Merchant לצורך ניהול קמפיינים מוממנים של גוגל שופינג. בזכות הרחבת השת"פ של גוגל ו-שופיפיי הם ייהנו מאיטגרציה משופרת ומהירה יותר, שאפשר לחנויות שופיפיי לחשוף את מלאי מוצריהן גם בתוצאות חיפוש אורגניות בגוגל, בגוגל שופינג, ביוטיוב, בתוך גוגל תמונות, ועוד.

בחודש יולי 2020, גוגל הודיעה כי תאפשר לאתרי מסחר מקוון לעלות למערכת ה-Merchant פיד מוצרים, גם אם אין בכוונת האתר לערוך קמפיינים ממומנים בגוגל אדס. גוגל הבטיחה לשלב לצד התוצאות הממומנת של גוגל שופינג, גם תוצאות אורגנית מתוך רשימות מוצרים שהועלו למערכת ה-Merchant. 

באירוע ה-I/O בשבוע שעבר, גוגל הודיעה כי אינטגציה משופרת עם מערכת Shopify (שופיפיי) תאפשר להעלות את פיד המוצרים של חנות השופיי לתוך ה-Merchant Center בעזרת "מספר קליקים בלבד". ההודעה  של גוגל לא פירטה כיצד יבוצע תהליך האינטגרציה מעבר לכך.

בגוגל ציינו כי מאז שהחלו לשלב את המוצרים שהועלו לפיד ע"י אתרי איקומרס, סך המוצרים המופיעים בקטלוגים גוגל גדל ב-70%. מספר הסוחרים המחוברים למערכת ה-Merchant גדל ב-80%.

ניתן להניח כי גידול משמעותי זה אפשר לגוגל להאיץ מספר פרויקטים לשיפור חוויית הקניה בגוגל שופינג. מכאן נובעת חלק מהמוטיבציה של גוגל להמשיך ופעול להגדלת מאגר המוצרים המסונכרנים למערכותיה, אף בתמורה להענקת חשיפות אורגניות (חינמיות) של מוצרים.

להודעה הרשמית של גוגל בנושא >>> blog.google

רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?

יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל

כתובות נוספות שיעניינו אותך

רייטינג הטלוויזיה לאנשי דיגיטל טרגטת

רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל

פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

עדכון חדשות שיווק דיגיטלי שבועי. הישארו מעודכנים עם הידיעות המשפיעות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

תגיד שמעת שגוגל...

רוצה להישאר בעניינים עם כל הדברים החשובים שקרו בעולם השיווק הדיגיטלי? אף אחד לא צריך לדעת שאנחנו דואגים לך ככה

דילוג לתוכן