דו"ח חדש של לינקדאין עוסק בשינויים בסביבת העבודה, לרבות ייצוג מגדרי בתפקידי שיווק שונים. במוקד – נשים מאיישות כ-60% מתפקידי השיווק, וכ-52% מתפקידי ניהול השיווק.
לינקדאין פרסמה מדריך רביעי ואחרון בסדרת ה-“The Changing Marketing Jobs Landscape" שלה, העוסקת בשינויים שחלו בשנה האחרונה בסביבת העבודה שנגרמו בשל מגיפת הקורונה. החלק הרביעי עוסק בתפקידים אותן מאיישות נשים בעולם השיווק הדיגיטלי המשתנה וכיצד הן מקדמות את החידושים במקום העבודה, בדגש על מידע על נשים בצפון אמריקה. לדברי לינקדאין התובנות הן מסקנות כתוצאה מאיסוף מידע משולב על מגדר ותפקידים מהפלטפורמה של לינקדאין, בשילוב מכוני מחקר חיצוניים.
לינקדאין מציינת כי לפי המידע שלה, 60% אחוז מתפקידי השיווק בצפון אמריקה מאויישים על ידי נשים.
59% מהנשים מחזיקות בתפקיד בדרג ניהולי ו-53% בתפקידים בדרג ניהולי גבוה.
עם זאת, לפי המידע של לינקדאין, בעוד 52% ממנהלות השיווק הראשיות הן נשים, רק 13% מתוכן הן נשים לא-לבנות, קבוצה הכוללת נשים ממוצא אסיאתי, לטיני ואפרו-אמריקני.
עוד מציינת לינקדאין כי למרות שחלה עלייה באחוז הנשים המחזיקות בתפקידי CMO בין 2019 ל-2020 (מ-47% ל-52%), אחוז הנשים הלא לבנות בתפקידים אלו דווקא צנח באותה התקופה.
כמו כן מפרטת לינקדאין את התחומים בהם יש ייצוג נשי גדול במיוחד, כשבראש הרשימה עומדים תחום הנדל״ן (71%), תחום הבריאות והכושר (70%), ארגונים שלא למטרות רווח (66%) וחינוך (65%).
בנוסף מציינת לינקדאין את רשימת 10 התפקידים בעלי הצמיחה המהירה ביותר בקרב נשים בין שנת 2020 ל-2021, כשהתפקיד המוביל את הרשימה הוא Director of Growth.
התפקיד עם מספר הנשים הגבוה ביותר הוא מנהלות שיווק.
חשוב לציין כי לינקדאין מראה שלמרות שקצב הצפייה של גברים ונשים במודעות דרושים בתחום השיווק דומות, הסיכוי שאישה תגיש מועמדות לאותה משרה נמוך ב-18% מגבר, ומתוך הנשים שיגישו את מועמדותן, הסיכוי שיגישו למשרה בעלת דרגת ותק גבוהה יותר נמוך ב-8% מגברים.
פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…