אחד האנשים החשובים ביותר בגוגל מציע לבעלי אתרים גדולים שלא ליצור Sitemap באופן ידני, בנוסף מולר מציע פתרונות מתאימים יותר בהקשר הזה. הדיון התחלול ברשת החברתית של רדיט כאשר איש SEO חיפש עצה בנושא ושאל כיצד הוא צריך ליצור מפתח לאתר עם למעלה מ-2 מיליון מוצרים.
איש ה-SEO שחיפש עצה כתב ש"מכיוון שיש כל כך הרבה דפים באתר, אני צריך ליצור אותו (מפת האתר) באופן ידני. יש לי רשימה של כתובות אתרים המחולקות לפי מוצרים וקטגוריות שצוות הפיתוח שלנו העביר דרך API. מכיוון ש- Sitemaps יכול להכיל רק 50,000 כתובות אתרים, יש לי 37 גיליונות Excel עם 50,000 כתובות אתרים בכל אחד מהם … "
גו'ן מולר הציע וכתב בתחילה "אל תיצור מפת אתר באופן ידני", כמובן שמולר קיבל את הכי הרבה upvotes במקרה הזה והוא ופירט וכתב כי "אתה צריך לקבל את מפת האתר ישירות מה-CMS או ממאגר הדאטה בייס".
כמו כן, משתמש רדיט נוסף הסביר כי " קבלת מפת האתר מממשק ה- API בה צוות המחלקה שולף במקור את רשימת כתובות האתר יהיה גם פיתרון טוב.".
נשאלת השאלה הפתרונות האלה טובים יותר בשוואה לפתרון של יצירת מפת האתר באופן ידני?
בעת יצירת Sitemap עבור אתר גדול, או אתר כלשהו, עליכם לקחת בחשבון לא רק כיצד האתר נוצר אלא כיצד הוא יתעדכן בהמשך. אתר עם קטלוג מוצרים בסדר גודל כזה יכול להוסיף ולהסיר עשרות אלפי מוצרים בכל יום מה שאומר שזה יהיה בלתי אפשרי לוגיסטית לשמור ידנית על מפת אתר מעודכנת.
שלא נדבר על כמות העבודה הרבה שכרוכה ביצירת ה- Sitemap מלכתחילה. שורה תחתונה, יצירת Sitemap באופן ידני אינה פיתרון מציאותי כאשר קיימות אפשרויות אוטומטיות.
מקור: searchenginejournal.com