הקנוניקל, תגית שמטרתה לסמן לגוגל על ה-URL שבבעלותו נמצא התוכן המקורי באתר. לרוב עושים בה שימוש כשיש מצב של תוכן כפול באתר, ורוצים להפנות את גוגל לדף המקורי,על כן הולכים לדף המשוכפל ומטמיעים בקוד שלו את תגית הקנוניקל.
כעת גוגל משדרגת את הגוגל סרצ' קונוסול, מערכת תצוגת נתונים שנועדה לשקף לבעל האתר כיצד גוגל רואה את האתר שלו, ותוסיף אפשרות לבדוק עבור כל דף באתר, איזה URL רשום כ-קנוניקל שלו.
כמו כן, גוגל שידרגה את דוח ה-sitemaps בתוך הסרצ' קונסול, אשר יכיל מעכשיו דוחות מפורטים יותר והוסיפה לו בין היתר את האפשרות למחוק sitemaps.
מקורות: googleblog.com, searchenginejournal.com