גוגל מצטרפת למלחמה במודעות קליקבייט ומעדכנת את מדיניות הפרסום שלה

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

נכתב ע"י שירלי פרישקולניק

מאיירת, מעצבת וכותבת תוכן.

גוגל ממשיכה לבצע עדכונים במדיניות הפרסום שלה ומודיעה על הגבלות חדשות על התוכן המפורסם בה. החל מחודש יולי, לא ניתן יהיה לפרסם בגוגל מודעות בעלות אופי שערורייתי, המציגות כותרות פרובוקטיביות או תמונות מזעזעות ללא תוכן וכך מנסות לפתות את המשתמש ללחוץ עליהן על מנת לקבל מידע נוסף. במילים אחרות, גוגל מנסה לאסור על כל המאפיין לרוב מודעות קליקבייט.

גוגל מפרטת חלק מסוגי המודעות הבעייתיות, שייחשבו כמודעות קליקבייט, כולל:

  • מודעות המבטיחות גילויים מרעישים בלחיצה עליהן
  • מודעות בעלות טקסט הקורא למשתמש ללחוץ על המודעה על מנת לגלות פרטים נוספים (כולל ביטויים כמו ״לחצו כאן על מנת לגלות מה באמת קרה״)
  • מודעות המכילות תמונות זוועה, צילומי מאסר ותמונות של חלקי גוף
  • תמונות ״לפני ואחרי״ של הגוף האנושי, כמו תמונות המפרסמות דיאטות או אימוני כושר
  • מודעות המשתמשות בתוכן שמציג תאונות, מחלות, פשיטת רגל, מעצרים וכדו׳
  • מודעות המשתמשות בתמונות על מנת לעורר פחד או זעזוע

המדיניות החדשה עלולה לפגוע במספר סוגי תעשיות, במיוחד כאלו שעוסקות בפתרון בעיות מהסוג שגוגל מגדירה כעת כתוכן בעייתי. חברות עריכת דין, משחררים בערבות, חברות למכירת גלולות דיאטה, חברות המוכרות ציוד כושר ועוד, כולן מפרסמות את שירותיהן תוך שימוש בסוג המודעות שנאסרו ע״י גוגל. עם זאת, חלק מההגבלות החדשות של גוגל למעשה חופפות להגבלות הפרסום של פייסבוק, לכן עסקים רבים כבר מוכנים לשינוי עם מודעות חלופיות שיוצרו לפי דרישות פייסבוק שאינן מכילות את התוכן האסור.

גוגל פועלת בכמה מישורים לניטור אחר מודעות לא אמינות, השינוי במדיניות הפרסום של גוגל מתווסף לתהליך הזיהוי לעסקים שהשיקה לאחרונה במספר מדינות, שנועד לאמת את זהות ואמינות המפרסמים בה. בנוסף גוגל מסבירה כי ייתכן ותקפיא חשבונות שיזוהו כבעייתיים, על מנת לבדוק ולמנוע התנהגות מזיקה מצד מפרסמים וכי לא ניתן יהיה להמשיך ולפרסם מודעות מחשבון שהוקפא עד לסיום הבירור.

נכון לעכשיו לא פירטה גוגל האם המעקב אחר מודעות מסוג זה יתבצע ע״י צוות אנושי או בינה מלאכותית.

מקור: searchenginejournal.com

רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?

יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל

כתובות נוספות שיעניינו אותך

רייטינג הטלוויזיה לאנשי דיגיטל טרגטת

רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל

פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

עדכון חדשות שיווק דיגיטלי שבועי. הישארו מעודכנים עם הידיעות המשפיעות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

תגיד שמעת שגוגל...

רוצה להישאר בעניינים עם כל הדברים החשובים שקרו בעולם השיווק הדיגיטלי? אף אחד לא צריך לדעת שאנחנו דואגים לך ככה

דילוג לתוכן