כחלק מהמאמצים של גוגל להסביר בצורה טובה יותר כיצד עובד יוטיוב, גוגל פרסמה אתר חדש שנועד לענות על שאלות נפוצות אודות תוצאות חיפוש ביוטיוב.
גוגל הקימה אתר חדש לגמרי, שנקרא "How Youtube Works", המציע מבט מעמיק על כל מרכיבי פלטפורמת YouTube.
להלן הנקודות המרכזיות מתוך האתר שקשורות לחיפוש בפלטפורמה:
החיפוש ביוטיב: מערכת דירוג החיפוש של YouTube ממיינת למעלה מ- 500 שעות של תוכן שהועלה לפלטפורמה כדי למצוא את התוצאות הרלוונטיות ביותר לשאילתה. יוטיוב מתעדף שלושה אלמנטים עיקריים בכל הקשור לדירוג תוצאות החיפוש:
רלוונטיות – כותרת, תגיות, תיאור וכמובן תוכן הוידאו שמועלה לפלטפורמה
מעורבות – כמה משתמשים צופים בסרטון, כמה זמן הם צופים וכדומה
איכות – כדי לקבוע את האיכות של הוידאו, יוטיוב משתמש באותות שקשורים לסמכותיות, אמינות ומומחיות בדומה לאיך שגוגל עובדת בתוצאות החיפוש
פרסונליזציה: בנוסף לשלושת הגורמים העיקריים, יוטיוב מנסה גם לקבוע את הרלוונטיות עבור כל משתמש על ידי התחשבות בהיסטוריית החיפוש והצפייה של המשתמש. לדוגמא: "אם אתה צופה בסרטוני ספורט רבים ומחפש אחר"קריקט", אנו עשויים להמליץ על סרטונים הכוללים את קריקט הספורט ולא סרטוני טבע עם צרצרים בהם." טוענים ביוטיוב.
בנוסף, יוטיוב מזכירה כי היא מתעדפת תוכן ממקורות תוכן סמכותיים. זה יכול לכלול קטגוריות הקשורות לחדשות, פוליטיקה, מידע רפואי, מידע מדעי וכדומה. בקטגוריות מסוג זה, אמינות היא המפתח ובקטגוריות שקשורות למוזיקה ובידור, יוטיוב מסתמכת יותר על רלוונטיות ופופולריות.
היסטוריית צפייה וחיפוש, ערוצים שהמשתמש נרשם אליהם, מקום, זמן, כמה אנשים צפו בסרטון ועוד.
הזמנות נוספת ליוצרי תוכן להגדיל את כמות הצפיות והחשיפות לסרטונים שלהם היא באמצעות המלצות. ישנן מגוון אותות שנלקחים בחשבון בכל הקשור להמלצות כגון:
פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…
דו"ח חדש של לינקדאין עוסק בשינויים בסביבת העבודה, לרבות ייצוג מגדרי בתפקידי שיווק שונים. במוקד – נשים מאיישות כ-60% מתפקידי השיווק, וכ-52% מתפקידי ניהול השיווק…