גוגל אדס תבסס מדידת המרות על עוגיית צד א' חדשה, וכן בעזרת מידול הסתברותי

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

נכתב ע"י יורי שוב

מלווה חברות וארגונים בשלבי התכנון ו-הביצוע של אסטרטגיות דיגיטל, בדגש על ניהול ערוצי פרסום, קמפיינים ממומנים, דאטה ואנליטיקה. מייסד ו-VP Growth בחברת טופנדה המתמחה בהענקת שירותי שיווק מקצועיים לחברות סטארטאפ וטכנולוגיה.

גוגל אדס הודיעה כי מחודש מאי הקרוב תג ההמרות הגלובאלי יעשה שימוש בעוגיית צד א' חדשה וייחודית לאתר המפרסם לצורך מדידת המרות. כמו כן, אתרים המפעילים מסנן תגיות מבוסס הסכמה מדעת (Consent), יוכלו למדוד המרות נוספות בעזרת מידול סטטיסטי הסתברותי.

העוגייה החדשה של גוגל

חברת גוגל, שמחוייבת לנקוט צעדים אשר יבטיחו את הגנת פרטיות המשתמשים ברוח תקנות ה-GDPR, מבקשת מהמפרסמים שלה לעבור למדידת המרות בעזרת התג הגלובאלי. התג מאפשר לגוגל לשתול עוגיית צד ראשון באתר המפרסם לטובת מדידת המרות מפרסום, באופן שלא יזהה את היוזר אינדיבידואלית. 

חלק גדול מהמפרסמים כבר עושים שימוש בתג הגלובאלי לצורך מדידת ההמרות. כמו כן, גם שימוש בתג מנג'ר יחד עם ה-Conversion Linker מאפשר שימוש בעוגיית צד א' החדשה. אך מפרסמים שעושים שימוש במקור אחר לצורך מדידת ההמרות, כמו למשל ע"י יבוא יעדים מגוגל אנליטיקס, מתבקשים לעבור לשיטת התג הגלובאלי/תג מנג'ר.

בגוגל טוענים שהעוגייה החדשה אשר תושתל באתר המפרסם תהיה ייחודית לאתר, וכן תהווה רכיב חשוב ביישום טכנולוגיית ה-FLoC החדשה אשר עתידה להוות את החלופה לשיטות מדידה מבוססות עוגיות צד ג', תוך שמירה על פרטיות וזהות היוזרים.

בנוסף, העוגייה החדשה תאפשר מדידה מדוייקת יותר של המרות, וכן תוכל לייחס המרות לסדרה של מספר קמפיינים בהם היוזר היה מעורב טרם ההמרה.

כמו כן, גוגל מאפשרת למפרסמים שלא מעוניינים שהתג הגלובאלי ישתול עוגיות צד א' למבקרי האתר, לבטל זאת דרך התג עצמו.

מידול הסתברותי של המרות

מפרסמים הפועלים במדינות הכפופות לתקנות פרטיות בסגנון ה-GDPR, ואשר מפעילים באתרם בדיקת הסכמה מדעת לשימוש בתגים ועוגיות (Cookie Consent), עלולים לאבד מידע רב הודות ההמרות באתר כתוצאה מפרסום. הסיבה היא שגולשים רבים המגיעים לאתר לא מאשרים לאתר להפעיל עוגיות מסויימות, לרבות עוגיות המשרתות מערכות פרסום לצורכי מדידת המרות. כתוצאה מכך, כאשר גולש נוחת באתר בעקבות קמפיין פרסום מקוון ולא מאשר שימוש בעוגיות, מבצע לאחר מכן המרה באתר, מערכת הפרסום לא יכולה לשייך את ההמרה לקמפיין.

המצב הנתון מהווה בעיה חמורה עבור מערכות הפרסום בכך שהוא פוגע ביכולת שלהן לנתב את החשיפות ביעילות בין המפרסמים, והלכה למעשה נפגעת יכולת האופטימזציה של הקמפיינים במערכת.

הפתרון שגוגל מציע למפרסמיה הוא שימוש במידול הסתברותי של המרות (Conversion Modeling), שנקרא בגוגל "Consent mode" ונמצא כרגע בבטא.

מדובר במודל סטטיסטי הסתברותי שבעזרת שורה של פרמטרים ותהליך למידת מכונה, יוכל למצוא את היחסים ההתנהגותיים בין יוזרים אשר נתנו consent לבין אלו שלא. בעזרת מציאת יחסים אלו, המערכת תוכל לכמת את ההמרות שבוצעו ע"י גולשי האתר אשר לא אישרו שימוש בעוגיות צד א' לצורך מדידת המרות.

מפרסמים המעוניינים להשתמש ב-Consent mode החדש, צריכים לבצע התאמות בתג הגלובאלי שלהם (הנחיות בנושא), או להשתמש באחת מהמערכות לניהול תהליכי Consent באתר אשר עובדות בשיתוף עם גוגל (רשימת מערכות).

להודעה של גוגל בנושא עוגיית צד א' החדשה בתג הגלובאלי >>> support.google.com

רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?

יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל

כתובות נוספות שיעניינו אותך

רייטינג הטלוויזיה לאנשי דיגיטל טרגטת

רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל

פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

עדכון חדשות שיווק דיגיטלי שבועי. הישארו מעודכנים עם הידיעות המשפיעות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

תגיד שמעת שגוגל...

רוצה להישאר בעניינים עם כל הדברים החשובים שקרו בעולם השיווק הדיגיטלי? אף אחד לא צריך לדעת שאנחנו דואגים לך ככה

דילוג לתוכן