מידול הסתברותי של המרות
מפרסמים הפועלים במדינות הכפופות לתקנות פרטיות בסגנון ה-GDPR, ואשר מפעילים באתרם בדיקת הסכמה מדעת לשימוש בתגים ועוגיות (Cookie Consent), עלולים לאבד מידע רב הודות ההמרות באתר כתוצאה מפרסום. הסיבה היא שגולשים רבים המגיעים לאתר לא מאשרים לאתר להפעיל עוגיות מסויימות, לרבות עוגיות המשרתות מערכות פרסום לצורכי מדידת המרות. כתוצאה מכך, כאשר גולש נוחת באתר בעקבות קמפיין פרסום מקוון ולא מאשר שימוש בעוגיות, מבצע לאחר מכן המרה באתר, מערכת הפרסום לא יכולה לשייך את ההמרה לקמפיין.
המצב הנתון מהווה בעיה חמורה עבור מערכות הפרסום בכך שהוא פוגע ביכולת שלהן לנתב את החשיפות ביעילות בין המפרסמים, והלכה למעשה נפגעת יכולת האופטימזציה של הקמפיינים במערכת.
הפתרון שגוגל מציע למפרסמיה הוא שימוש במידול הסתברותי של המרות (Conversion Modeling), שנקרא בגוגל "Consent mode" ונמצא כרגע בבטא.
מדובר במודל סטטיסטי הסתברותי שבעזרת שורה של פרמטרים ותהליך למידת מכונה, יוכל למצוא את היחסים ההתנהגותיים בין יוזרים אשר נתנו consent לבין אלו שלא. בעזרת מציאת יחסים אלו, המערכת תוכל לכמת את ההמרות שבוצעו ע"י גולשי האתר אשר לא אישרו שימוש בעוגיות צד א' לצורך מדידת המרות.
מפרסמים המעוניינים להשתמש ב-Consent mode החדש, צריכים לבצע התאמות בתג הגלובאלי שלהם (הנחיות בנושא), או להשתמש באחת מהמערכות לניהול תהליכי Consent באתר אשר עובדות בשיתוף עם גוגל (רשימת מערכות).
להודעה של גוגל בנושא עוגיית צד א' החדשה בתג הגלובאלי >>> support.google.com