גוגל אדס מעניקה יותר שקיפות במודעות, מתכננת לשלול קבצי קוקי של צד שלישי בדפדפן הכרום

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

נכתב ע"י רוברט נחום

מייסד ומנכ"ל טופנדה. מומחה שיווק וקידום אפליקציות, ASO, יועץ לחברות בתחומי השיווק הדיגיטלי, המובייל ו-התוכן.

גוגל הודיעה כי כעת תכלול נתונים נוספים בכלל המודעו של גוגל תחת "למה אני רואה את המודעה הזו? (בדומה לפייסבוק). גוגל תספק שקיפות גבוהה למשתמשים ותציג בפניהם רשימות שקיפות בנוגע למודעות. בנוסף, גוגל מתכננת לשלול קבצי cookie של צד שלישי ב- Chrome בזמן שהיא פועלת לשיפור אמצעי הגנת הנתונים שלה.

בפועל, הדבר הראשון שהשתשנה הוא שבכל המודעות של גוגל ברחבי הרשת, המשתמשים יוכלו להקליק על אייקון קטו בתוך המודעה כדי לקבל יותר הקשרים ונתונים לגבי מי המפרסם. שימו לב לדוגמא כאן למטה:

Why this ad by google

בנוסף, כך נראה המידע הנוסף על המפרסם:

google why this ad step 2

אנחנו משערים שיצא לכם לראות את האייקונים הקטנים בעבר, אבל עכשיו זה הולך להופיע בכל המודעות של גוגל. שימו לב שאפשר לראות מדוע המשתמשים רואים את המודעה, כמו-כן, להסיר את עצמם מלראות את המודעות של אותו המפרסם. גוגל אכן נתנה לנו מידע מסויים על המפרסמים, אבל עכשיו הם עדכנו את המידע על המפרסם עם עוד מגוון פרטים כמו שאפשר לראות בגיף הבא:

google why this ad privacy step 3

העדכון דומה למה שפייסבוק כבר עושים. זהרעיון הוא להגביר את השקיפות בפרסום הדיגיטלי, סה"כ נראה כמו מהלך הגיוני של גוגל שכן היא צריכה לספק למשתמשים שלה יותר כלים שיעזרו למשתמשים לשלוט בנתוני המודעות שלהם ובמיקוד המודעות.

בנוסף, גוגל משיקה כלי חדש שיספק למשתמשים שלה מידע נוסף על כל המודעות שהם רואים ברשת. מדובר בתוסף כרום העונה לשם 'Ads Transparency Spotlight'  וכיום הוא נמצא בגרסת אלפא. תמונת מסך מתוך התוסף:

Ads Transparency Spotlight

החזון של גוגל להעניק שקיפות לגבי כל המודעות שאתם נחשפים אליהם בעמוד מסויים. נכון לעכשיו, התוסף מציג רק מודעות שנרכשו בגוגל שיש בהן הסכמת גילוי נאות(באמצעות ה- Ad Disclosure Schema), אך גוגל טוענת שהיא מקווה שכל המפרסמים יאמצו את הסכמה (Schema) בכדי לשפר את השקיפות באינטרנט.

ודבר אחרון, גוגל גם מעדכנת את ממשקי ה- API של המודעות שלה על מנת להפוך את תהליכי מעקב הנתונים לשקופים וידידותיים יותר לפרטיות. מה שבסופו של דבר יכול לבטל את הצורך בעוגיות של צד שלישי שכן בפוסט המקורי של גוגל נכתב כי:

Once these approaches have addressed the needs of users, publishers and advertisers, Chrome plans to phase out support for third-party cookies.

 חשוב לציין כי זה יקח עוד זמן עד שזה אכן יקרה שכן זה עדיין בתהליכי פיתוח ולגוגל יש עוד הרבה עבודה לפניה. הרעיון המרכזי שצריך להבין כאן הוא שגוגל שואפת לשנות את עולם השימוש בכל הקשור למעקב של קבצי cookie צד שלישי ולהפוך את האינטרנט למקום "שקוף" יותר, והעניק חוויה טובה יותר למשתמשים שלה ולאופן בו מוצגות מודעות בפלטרפומה.

מקור: socialmediatoday.com

רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?

יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל

כתובות נוספות שיעניינו אותך

רייטינג הטלוויזיה לאנשי דיגיטל טרגטת

רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל

פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

עדכון חדשות שיווק דיגיטלי שבועי. הישארו מעודכנים עם הידיעות המשפיעות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

תגיד שמעת שגוגל...

רוצה להישאר בעניינים עם כל הדברים החשובים שקרו בעולם השיווק הדיגיטלי? אף אחד לא צריך לדעת שאנחנו דואגים לך ככה

דילוג לתוכן