אינסטגרם מכריזה על אפשרויות מוניטזציה חדשות ליוצרי תוכן בפלטפורמה. במוקד: תוכנית שיווק שותפים חדשה (Affiliate Program) שתאפשר ליוצרים להרוויח כסף מקידום מוצרים.
אינסטגרם מכריזה על הוספת מספר אפשרויות מונטיזציה חדשות עבור יוצרים בפלטפורמה, לדבריה כחלק מהרצון שלה ושל פייסבוק להוות בית ליוצרים בו הם יכולים לספר את הסיפור שלהם, לצמוח ולהרוויח כסף, בין אם מדובר ביוצרים ותיקים ומבוססים או כאלו החדשים בתחום.
האפשרות המרכזית שמוסיפה אינסטגרם היא תוכנית שיווק שותפים חדשה (Affiliate Program) שתאפשר ליוצרים להרוויח כסף ממוצרים באפליקציה. בחודשים הקרובים תחל אינסטגרם לבצע בדיקות בכלי ה- native affiliate שיאפשר ליוצרים לגלות מוצרים חדשים הזמינים בקופה, לחלוק אותם עם העוקבים שלהם ולהרוויח עמלות על המכירות שיתבצעו בזכותם, הכל בתוך אפליקציית אינסטגרם. הכלי החדש יאפשר ליוצרים להירשם לתוכנית ולבחור להוסיף מוצרים לפוסטים שלהם מתוך רשימת מוצרים הזמינים באפליקציה, במידה ומשתמשים יבצעו רכישה של המוצרים דרך הפוסטים שיעלו היוצרים, הם יתוגמלו בעמלה. פוסטים שיפורסמו כחלק מתוכנית השותפים יסומנו, כך שיהיה ברור שהם חלק מתוכנית השותפים וכי ביצוע רכישה דרך הקישור בפוסט תעביר כסף ליוצר הפוסט. הסימון יאפשר למשתמשים לרכוש ישירות מיוצרים שהם אוהבים ורוצים לתמוך בהם, ולמותגים את האפשרות לשתף פעולה ולתגמל יוצרים שמשתפים את המוצרים שלהם. נכון לעכשיו תוכנית השותפים תבדק בקרב קבוצה קטנה של יוצרים בארה״ב בלבד ושל המותגים Benefit, Kopari, MAC, Pat McGrath Labs ו-Sephora. בעתיד התוכנית תורחב ליוצרים ועסקים נוספים.
בנוסף לכך, אינסטגרם משפרת את האפשרות למכירת מרצ׳נדייז אישי על ידי יוצרים, באמצעות הפיכת תהליך הוספת חנות קיימת או חדשה לעמוד הפרופיל לקל ונוח יותר.
יוצרים עם קו מוצרים קיים יוכלו מעתה לצרף קישור לחנות בפרופיל האישי שלהם בנוסף לפרופיל העסקי, מה שיאפשר להם להציג ולמכור את המוצרים שלהם ישירות לעוקבים שלהם.
כמו כן, יוצרים יוכלו ליצור חנות חדשה ולבצע השקות מוצרים בלעדיות ישירות מאפליקציית האינסטגרם, על ידי קישור החשבון שלהם לאחד מארבעת חברות מרצד׳נדייז העובדות בשיתוף עם אינסטגרם – Bravado/UMG, Fanjoy, Represent, ו-Spring. אפשרות זו תהפך זמינה עבור יוצרים בארה״ב בלבד, עד סוף השנה.
בנוסף לכך מוסיפה אינסטגרם אפשרויות נוספות לפיצ׳ר הכוכבים והסמלים שלה באינסטגרם לייב.
פיצ׳ר התגים והסמלים שזמינים באינסטגרם לייב ובפייסבוק מספקים ליוצרים דרכים להרוויח מהעוקבים שלהם. כעת מוסיפה אינסטגרם את האפשרות לרכוש מספר תגים במהלך שידור לייב באינסטגרם ובוחנת אפשרות של עוקבים לשלוח כוכבים במהלך צפייה בתוכן מוחלט כמו גם הרחבת פיצ׳ר הכוכבים ל-9 איזורים נוספים.
החל מעתה יוכלו יוצרים להרוויח יותר בשימוש בתגים, כאשר יעמדו באבני דרך מסויימות, כמו עלייה ללייב עם חשבון אחר. כמו כן פייסבוק משיקה אתגרי כוכבים שיאפשרו ליוצרים להרוויח כוכבים בעמידה באבני דרך מסויימות, כמו שידור לייב של מספר שעות או הגעה לכמות כוכבים מסויימת בזמן מוקצב.
פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…
דו"ח חדש של לינקדאין עוסק בשינויים בסביבת העבודה, לרבות ייצוג מגדרי בתפקידי שיווק שונים. במוקד – נשים מאיישות כ-60% מתפקידי השיווק, וכ-52% מתפקידי ניהול השיווק…