פייסבוק משחררת את לשונית ה-Facebook Shops וה-Instagram Checkout לכלל העסקים בארה״ב ומעדכנת את לשונית ה-Shops במספר פיצ׳רים חדשים.
לפי פייסבוק, וירוס הקורונה שינה את הרגלי הצריכה משמעותית וגרם למצב שכ-85% מהאנשים בעולם מבצעים היום רכישות אונליין.
העדכונים החדשים הם חלק מניסיון החברה להפוך את חווית הקנייה בפלטפורמה לפשוטה יותר, ונועדה לסייע לאנשים למצוא מוצרים ועסקים שהם אוהבים, לגלות חנויות חדשות ולרכוש מוצרים, הכל במקום אחד.
לשונית ה-Shops החדשה, שהושקה במאי השנה, הייתה זמינה עד עכשיו לעסקים נבחרים בארה״ב, ומעתה תהיה זמינה לכלל העסקים בארה״ב. הלשונית מאפשרת לעסקים למכור את המוצרים שלהם בפייסבוק ובאינסטגרם.
בין הפיצ׳רים החדשים שמוסיפה פייסבוק ללשונית ה-Shops:
- עיצוב חדש להצגה של מוצרים בודדים או קבוצת מוצרים בחנות
- מעקב בזמן אמת אחר קולקציות
- אפשרות של יצירת חנות באופן אוטומטי עבור מוכרים חדשים
- מידע ואנליטיקה על ביצועי החנות

בנוסף תאפשר פייסבוק בשבועות הקרובים לחנויות בארה״ב למכור את המוצרים שלהן דרך אינסטגרם, כאשר תשיק את פיצ׳ר הקניות החדש שלה, Checkout on Instagram. חשוב לציין כי האפשרות הזו תהיה זמינה לעסקים בעלי חנות בפייסבוק ולהשתמש ב-Commerce Manager של פייסבוק. ה-Checkout on Instagram יותאם גם לשימוש בפלטפורמות האיקומרס Shopify ו-BigCommerce.
כמו כן, הוסיפה החברה אפשרות למשתמשים לשלוח הודעות לחנות הרלוונטית לפני הקנייה, באמצעות המסנג׳ר של פייסבוק, וואטסאפ או הודעה פרטית באינסטגרם, ואף תאפשר למשתמשים לקנות מוצרים ישירות מהשידורים החיים (של אותה החנות), מה שאמור לאפשר לעסקים להגדיל את המכירות.

פייסבוק גם מציינת כי עד סוף 2020 לא תגבה עמלות על המכירות שיתבצעו דרכה, במטרה לסייע לעסקים להפחית בעלויות העסק בתקופה כלכלית מאתגרת זו.
מקור: about.fb.com