משתפים תוכן מפייסבוק / אינסטגרם לתוך וורדפרס? עדכון של פייסבוק עלול למחוק אותו

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

נכתב ע"י יורי שוב

מלווה חברות וארגונים בשלבי התכנון ו-הביצוע של אסטרטגיות דיגיטל, בדגש על ניהול ערוצי פרסום, קמפיינים ממומנים, דאטה ואנליטיקה. מייסד ו-VP Growth בחברת טופנדה המתמחה בהענקת שירותי שיווק מקצועיים לחברות סטארטאפ וטכנולוגיה.

בעדכון ל-Marketing API שייכנס לתוקפו ב-24 לאוקטובר 2020, פייסבוק תפסיק לתמוך בפורמט ה-Oembed לאתרים בלתי מזוהים.

פורמט ה-Oembed אפשר לאתרים להציג תוכן מאתרים אחרים ע"י שיתוף לינק. השיתוף הפופלורי ביותר הוא שיתוף פוסטים מרשתות חברתיות גדולות – פייסבוק, יוטיוב, טוויטר ו-אינסטגרם.

הפורמט מובנה במרבית אתרי וורדפרס, כך שע"י הזנת לינק של פוסט פייסבוק (או אינסטגרם) לתוך דף האתר, מתאפשר להציג את הפוסט במלואו לרבות התוכן כתוב והויזואלי, בין אם מדובר בתמונה או בסרטון.

טכנולוגיית ה-Oembed מתבססת על שיתוף פעולה בין ספק התוכן, במקרה הזה פייסבוק, לבין הלקוח שבמקרה שלנו מדובר בוורדפרס.

אך החל מה-24 לאוקטובר, פייסבוק מעדכנת את האופן בו היא תאפשר לאתרים לעשות שימוש בפורמט ה-Oembed. פייסבוק, אשר עומדת לאחרונה אל מול ביקורת ציבורית נוקבת בנושא התמודדותה עם "פייק ניוז", "בולינג", "שיימינג", "פרטיות", ועוד שורה של טענות מומצאות או מבוססות מצד הסביבה החברתית והפוליטית, מאמצת לאחרונה מדיניות של הסתגרות ואקסקלוסיביות במתן גישה לתוכן ו-לדאטה שבפלטפורמה.

המדיניות באה לידי ביטוי בין היתר בהגבלת חלון הייחוס להמרות בקמפיינים, תביעת חברות בגין סקרייפינג ו-אוטומוציה לא מאושרת, חסימת מודעות פולטיות, ועוד.

עם זאת, האימפקט של העדכון האחרון צפוי להיות יחסית מינורי, ונראה כי הספירה המקצועית בתחום השיווק הדיגיטלי גועשת יתר על המידה. חברות מסויימות החלו לפתח פלאגינים "הכרחיים" לטיפול בבעיה, בעודן מנסות לרכב על גל ההיסטריה שמעודדים אתרי חדשות בתחום.

Upcoming API Change Will Break Facebook and Instagram oEmbed Links Across the Web Beginning October 24

How to Fix the Facebook and Instagram oEmbed Issue in WordPress

Facebook & Instagram Drop Support For WordPress Embeds

אתר wpbeginner.com מזהיר כי התוכן ששיתפתם באתר הוורדפרס שלכם, יעלם או יראה ככה:

עבור שיתופים מאינסטגרם

עבור שיתופים מפייסבוק

אולם במערכת טרגטת, שאומנם נכון להיום חסרה דמות סמכותית בנושא טכני כמו זה, מחזיקים באופן מעט פנאטי בהשערה שהדבר ישפיע רק על מי שבאמת שיתף את התוכן דרך לינק.

אך אם אתם כמו הטרגטת, שמשתפת את התוכן דרך אפשרות ה-Embed בפוסט עצמו, לא בטוח שתושפעו מהשינוי.

ככה אנחנו משתפים, מקווים שגם אתם.

שיתוף דרך embed כמו בנאדם

כדי לבדוק את ההשערה, נשתף כאן את הפוסט שלעיל בשיטתנו, ונחזור לכאן במועד הנקוב ונבדוק.

אם יתברר שצדקנו, כלומר, הפוסט עדיין מופיע☝, תוכלו לוודא שהתוכן באתרכם מוטמע בדיוק באותו האופן.

כמו כן, כדי להמשיך להטמיע את התוכן דרך לינקים ישירים, צריך פשוט לפתוח אפליקציה באתר Facebook For Developers. אם יש לכם באתר Social Plugins של פייסבוק, כלומר אם יש לכם תיבת לייקים לעמוד העסקי שלכם, כנראה שכבר יש לכם אפליקציה כזאת.

אחרי שווידאתם שברשותכם אפליקציה זו, וודאו שהיא פעילה (אם לא עשיתם בה שימוש תקופה היא תהיה מוקפאת), והתקינו את התוסף Oembed דרך הדאשבורד.

Oembed setup product

כעקרון ברגע שהאפליקציה שלכם משוייכת לאתר שלכם, מאומתת ופועלת, התוסף הזה הופך אתכם מ-בלתי מזוהים ל-מזוהים, ואתם אמורים להיות מסוגלים להמשיך לשתף את התוכן דרך לינק ישיר.

רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?

יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל

כתובות נוספות שיעניינו אותך

רייטינג הטלוויזיה לאנשי דיגיטל טרגטת

רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל

פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

עדכון חדשות שיווק דיגיטלי שבועי. הישארו מעודכנים עם הידיעות המשפיעות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

תגיד שמעת שגוגל...

רוצה להישאר בעניינים עם כל הדברים החשובים שקרו בעולם השיווק הדיגיטלי? אף אחד לא צריך לדעת שאנחנו דואגים לך ככה

דילוג לתוכן