מטרת הכלי החדש היא לספק ליוצרי פודקאסטים סטטיסטיקות ותובנות שיסייעו להם בניתוח ביצועי הפודקאסט, כולל מידע פרטני על כל פרק, מידע מדויק על משך ההאזנה לפרק ומועדי נטישת המאזינים בכל פרק, הבנה של העדפות ההאזנה של המאזינים ובאילו מכשירים הם משתמשים להאזנה לפודקאסט, הגעה למשתמשי גוגל המאזינים לפודקאסטים דרך Google Search, Google assistant , אפליקציית הפודקאסטים של גוגל ועוד אפשרויות ברחבי הפלטפורמה.
יש לציין כי הדאטה שמספקת גוגל נאסף מרחבי הפלטפורמה שלה בלבד, כלומר רק כאשר מאזין מגלה פודקאסט באמצעות הפלטפורמה שלה.
בנוסף, יצרה גוגל פורום חדש ליוצרי פודקאסטים, שיוכלו לשוחח ביניהם ולהחליף מידע בנוגע לניהול ושיווק של פודקאסטים.
מקור: searchenginejournal.com