מותגים פורצי דרך – מה אפשר ללמוד מאסטרטגיות הקריאייטיב שלהם?

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram

נכתב ע"י רוברט נחום

מייסד ומנכ"ל טופנדה. מומחה שיווק וקידום אפליקציות, ASO, יועץ לחברות בתחומי השיווק הדיגיטלי, המובייל ו-התוכן.

אילו אסטרטגיות ממנפים המותגים החדשניים כדי לבנות קשר ארוך טווח ויציב עם הלקוחות, ולהניע תוצאות יוצאות דופן?

כדי לגלות את התשובה, פייסבוק ניתחה כמה מהקמפיינים החזקים ביותר שרצו על הפלטפורמות שלה לאחרונה. הבדיקה הזאת, שמבוססת על נתונים ועל יצירתיות ולכן חלקה אומנות וחלקה מדע, חשפה שש גישות מפתח שהשפיעו על העסק באופן מדיד ואיכותי.

שש גישות פורצות דרך

אלה הן שש הגישות היצירתיות של המותגים פורצי הדרך שזוהו על ידי האנליסטים:

1. פיתוח דיאלוג – רעיונות שאנשים יכולים לראות אותם, לגעת בהם ולהתנסות ולהזדהות איתם

אנשים נכנסים לפלטפורמות של פייסבוק מתוך רצון לגלות משהו חדש, ליצור קשר עם אחרים ולבטא את עצמם. קמפיינים שעונים על הצרכים האלה על ידי פיתוח של דיאלוג – באמצעות קריאטיב שמאפשר לאנשים לראות, לגעת, לנסות ולהזדהות עם רעיונות – מניעים תוצאות עסקיות חזקות יותר ב-22%.

הטיפ העסקי: כשאתם מפתחים קמפיין, נסו להבין איך תוכלו להזמין את קהל היעד לקחת בו חלק. למשל, תוכלו להשתמש בפלטפורמות כמו מסנג׳ר כדי ליצור קשרים חזקים יותר באמצעות אינטראקציות של אחד על אחד, או לאפשר לאנשים להביע את דעתם לגבי רעיון או נושא הקמפיין באמצעות כלים כמו סקרים.

פתחו דיאלוג 2
מקור: facebook.com

2. ביסוס תרבות – רעיונות ודברים תרבותיים שתואמים את רוח הזמן

הפלטפורמות של פייסבוק הן הכניסה הראשית לתרבות כי שם, אנשים רואים וחווים את מה שקורה סביבם. המותגים פורצי הדרך מעלים רעיונות ויוצרים דברים שלא רק תואמים את רוח הזמן, אלא גם הופכים לחלק ממנה. כך, הם זוכים להשפעה רחבה יותר ב-21%. 

הטיפ העסקי: חשבו על האופן שבו הקמפיין שלכם יכול ליצור דבר תואם תרבות כלשהו. למשל, רעיון שמתאים לתרבות הממים, שאיבת השראה מיוצרים וממשפיענים רלוונטיים והצטרפות טבעית לשיחות של אנשים.

ביסוס תרבותי
מקור: facebook.com

 

3. לשרת אחרים – רעיונות שמקדמים תמיכה באחרים

הפלטפורמה של פייסבוק מעצימה כל אדם שתומך בעולם טוב יותר והמותגים לא רק רשאים להתבטא לטובתם של אחרים, אלא זה מצופה מהם. המותגים המצליחים מוצאים דרכים יצירתיות להתייחס לסוגיות חשובות ולעורר אנשים לפעולה. כך, הם זוכים להשפעה רחבה יותר ב-23%. 

הטיפ העסקי: כשאתם מפתחים את הקמפיין שלכם, שאלו את עצמכם אילו סוגיות חשובות לקהל היעד שלכם, סוגיות שתוכלו לתמוך בהן באותנטיות. לאחר מכן, מצאו דרכים להדגיש את מטרותיכם ובאמצעות הקריאטיב, להביע תמיכה בשינוי.

4. להרשים קהילות – רעיונות שנוצרים כדי ליצור קשרים עמוקים ויוצרים הזדהות בקרב קהלים רחבים

הקהילה היא בסיס החוויה בפלטפורמות של פייסבוק ואנשים רוצים להעמיק קשרים ולשתף אחרים בנושאים שחשובים להם. מותגים שמבינים, מעצימים ומרשימים קהילות, בונים קשרים ארוכי טווח. כך, הם זוכים להשפעה רחבה יותר ב-26%.

הטיפ העסקי: נסו להבין מהם המאבקים היומיומיים שקהל היעד שלכם מתמודד איתם ואיך אתם יכולים להציע להם פתרונות חדשניים. למשל, תוכלו לבטא הבנה אמפתית על ידי מעורבות בקהילה הרלוונטית וכלים שימושיים, או לבחון איך תוכלו להראות שאתם מקשיבים ומוכנים לעזור.

להרשים קהילות
מקור: facebook.com

5. לשבור את התבנית – רעיונות שמנפצים סטריאוטיפים

אנשים בפלטפורמות של פייסבוק מפתיעים אלה את אלה כל הזמן עם דרכי ביטוי חדשות ודרכים חדשות ליצירת קשרים. מותגים שמצליחים לפרוץ דרך הצפיפות הם אלה שיוצרים קמפיינים חדשניים, שמאתגרים תפיסות ומנפצים נורמות מבוססות. כך, הם זוכים להשפעה רחבה יותר ב-44%. 

הטיפ העסקי: ראשית, בדקו מהן הקלישאות הכי שכיחות בקטגוריה שלכם. לאחר מכן, חשבו איך תוכלו לאתגר אותן ולחתור תחתיהן. למשל, הציגו אנשים בדרכים לא טיפוסיות, המציאו מחדש דרכי ביצוע או עלו על הציפיות כך שהקמפיין יהיה משב רוח רענן.

6. לקדם מטרה – רעיונות שמקדמים את יעדי המותג ככאלה שעוזרים ותורמים

מבחינת רבים, הפלטפורמות של פייסבוק הן לב ליבו של הביטוי העצמי. מותגים מצליחים מוצאים מכנה משותף עם אנשים ומדגישים איך המוצר או השירות שלהם משרתים מטרה רחבה יותר. כך, הם זוכים להשפעה רחבה יותר ב-55%.

הטיפ העסקי: חשבו איך תוכלו למלא תפקיד עמוק יותר בחייהם של אנשים. איך הקמפיין שלכם יוכל לחזק את הבידול שלכם ובו בזמן לשרת מטרה גבוהה יותר? האם יש תוכלו ליישם תובנה כלשהי שיש לכם על קהל היעד שלכם ולמצוא רעיון של קריאיטיב שיהיה רלוונטי לקהל היעד באופן אישי?

לבסוף, חשוב לציין ששש הגישות הללו אינן מנוגדות זו לזו אלא ההפך – ככל שתאמצו יותר גישות בו זמנית, כך ההשפעה העסקית שלהן תהיה חזקה יותר.

שילוב מספר גישות מחזק את האימפקט

בפייסבוק בדקו וערכו השוואה בין מותגים לפי מספר הגישות שהם שילבו באסטרטגיית הקריאייטיב שלהם, ומצאו כי ככל שמותגים אימצו יותר גישות, כך ההשפעה העסקית החיובית הייתה חזקה יותר. 

לפי המחקר של פייסבוק, מותגים שילבו בממוצע 2.87 גישות, והדבר הביא לשיפור של כ-26% בתמהיל של ביצועים עסקיים. אך מותגים ששילבו 5 גישות, שיפרו את אותם המדדים ב-42%.

אימפקט של שילוב גישות
מקור: facebook.com

למחקר המלא בפייסבוק >>> facebook.com

רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?

יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל

כתובות נוספות שיעניינו אותך

האם פייסבוק מספיק שקופה לעסקים שמפרסמים בה

פייסבוק נעשתה שקופה יותר למשתמשים שלה. האם היא מספיק שקופה לעסקים שמפרסמים בה?

פייסבוק שדרגה את אזור הגישה למידע אישי עבור פרופילים אישיים. משתמשי פייסבוק יכולים כעת בקלות להבין מי מטרגטת אותם, למה, ואיך להפסיק זאת. אבל האם פייסבוק משקיעה מספיק מאמצים בשביל להיות שקופה גם לעסקים שמפרסמים בה?

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

עדכון חדשות שיווק דיגיטלי שבועי. הישארו מעודכנים עם הידיעות המשפיעות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

תגיד שמעת שגוגל...

רוצה להישאר בעניינים עם כל הדברים החשובים שקרו בעולם השיווק הדיגיטלי? אף אחד לא צריך לדעת שאנחנו דואגים לך ככה

דילוג לתוכן