מהנדסי גוגל מתאגדים בארגון עובדים

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

נכתב ע"י יורי שוב

מלווה חברות וארגונים בשלבי התכנון ו-הביצוע של אסטרטגיות דיגיטל, בדגש על ניהול ערוצי פרסום, קמפיינים ממומנים, דאטה ואנליטיקה. מייסד ו-VP Growth בחברת טופנדה המתמחה בהענקת שירותי שיווק מקצועיים לחברות סטארטאפ וטכנולוגיה.

בצעד נדיר בענף ההייטק, כ-225 מהנדסים עובדי גוגל הכריזו על הקמת ארגון עובדי חברת "אלפאבית" (חברת האם של גוגל). תהליך הקמת הארגון נמשכה כשנה. כל עובדי גוגל בעולם רשאים להצטרף ולקבל ייצוג תחת הארגון.

הארגון שיקרא Alphabet Workers Union, הוקם תחת חסותו של איגוד עובדי חברות התקשורת האמריאי, ה-CWA.

ארגון העובדים בגוגל יוגדר בשלב הראשון כ-"ארגון מיעוט", שכן חברת גוגל מונה כיום כ-260,000 עובדים (פי אלף ויותר מסך העובדים המאוגדים), לכן לא יתאפשר לארגון לחייב את הנהלת גוגל לשבת מול הארגון למו"מ על חוזה קיבוצי או הסכמים אחרים.

בהודעה הרשמית לתקשורת, הכריזו נציגי הנהלת הארגון כי מטרת הפעילות בשלב הראשון היא להקים את תשתית לפעילות אקטיביסטית ארוכת ימים בחברת גוגל.

צ'ואי שואו, סגן יו"ר ארגון עובדי גוגל, אמר ל-"ניו-יורק טיימס" כי ההתאגדות הינה כלי הכרחי בהפעלת לחץ על ההנהלה לאפשר לעובדי החברה ליצור שינוי בסביבת העבודה.

זו היא לא הפעם הראשונה שעובדי גוגל מתאגדים. לפני כשנה התאחדו עובדי קבלן המועסקים בגוגל, ועובדי קפיטריה באחד המזנונים במשרדי החברה במדינת פנסילבניה. אך זו היא ההתאחדות הראשונה של מהנדסים, וכן הראשונה שתהיה פתוחה לכל עובדי החברה.

דילן בייקר, מהנדס תוכנה, קורא להתאגדות "היסטורית", שכן זו הפעם הראשונה שענקית הטכנולוגית מקימה ארגון עובדים ע"י עובדי החברה ולמען כל עובדי החברה האחרים.

בהודעה לעיתונות בייקר אומר כי הנציגים ייבחרו בתהליך הצבעה, ויקבלו החלטות באופן דמוקרטי. עוד הוא מוסיף "אנו נעסיק מנהלים מוכשרים (כנראה הוא מתכוון למנהלים שיועסקו בארגון. י.ש) כדי להבטיח שכל העובדים ידעו כי הם יכולים לשתף איתנו פעולה אם הם באמת רוצים שהחברה בה הם עובדים תשקף את הערכים שלהם."

לארגון מספר טענות מוצהרות נגד הנהלת גוגל, כפי שעולה מההודעה לעיתונות:

  • באיגוד מביאים דאגה מכך שלטענתם מנהלים בחברה קיבלו מענקי פרישה בסך מיליוני דולרים, לאחר תיעודי הטרדות מיניות נגד עובדים בחברה.
  • לטענת ארגון העובדים, החברה נקשרה בחוזים ממשלתיים "לא אתיים", כגון טכנולוגיות מיקוד מזל"טים צבאיים, אך שמרה על אופי הטכנולוגיה בסוד אפילו מעובדי גוגל שהיו מוערבים בפרויקט.
  • בארגון מצרים על כך כי גוגל הסירה את המוטו המקורי של הארגון עמו הזדהתה החברה בתחילת דרכה, "Don't Be Evil", מהצהרת הייעוד של החברה.
  • טענות נוספות של הארגון הן סביב פיטורי ד"ר טימניט גרו, ראש המחלקה למחקר הבינה המלאכותית, וכנגד לחץ משפטי שלכאורה הופעל לטענתם על עובדי גוגל שניסו להתערב כדי למנוע את המשך המגמות הנ"ל.

הצהרת הערכים של איגוד עובדי אלפבית כוללת את הסעיפים הבאים:

  • לכל עובדי אלפבית מגיע קול
  • צדק חברתי וכלכלי הם הכרחיים להשגת יעדים צודקים
  • לכל אחד מגיע סביבת עבודה מקבלת ופתוחה
  • כל היבטי העבודה שלנו יהיו שקופים
  • אנו מקבלים החלטות באופן דמורקטי בלבד
  • אנו מתעדפים את הסביבה והחברה, ולא את מיקסום הרווחים
  • אנו סולידריים עם עובדים ותומכים בכל מקום

רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?

יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל

כתובות נוספות שיעניינו אותך

רייטינג הטלוויזיה לאנשי דיגיטל טרגטת

רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל

פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

עדכון חדשות שיווק דיגיטלי שבועי. הישארו מעודכנים עם הידיעות המשפיעות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

תגיד שמעת שגוגל...

רוצה להישאר בעניינים עם כל הדברים החשובים שקרו בעולם השיווק הדיגיטלי? אף אחד לא צריך לדעת שאנחנו דואגים לך ככה

דילוג לתוכן