דוחות הרבעון השני של 2020 של חברת מייקרוסופט לה שייכת רשת לינקדאין, מראים נתונים אופטימיים מאוד לרשת החברתית המקצועית.
נתוני הפעילות המתקבלים מלינקדאין עמומים בהרבה יותר משל רשתות כמו פייסבוק, טוויטר או אחרים, מאחר והרשת נמצאת בבעלות חברת מיקרוסופט מאז שנת 2017.
עם זאת, כבר בחודש אפריל השנה בדוח הקודם של מייקרוסופט, אפשר היה לראות כי בהשוואה לרבעון הראשון של 2019, כמות הביקורים באתר לינקדאין עלו ב-26%.
הדוח האחרון מראה שהמגמה ממשיכה, וכי גם בהשוואה לרבעון השני של 2019, הביקורים עלו בשיעור דומה של 27%. לא רק זה, אלא גם ההכנסות עלו בכ-10%. עם זאת, ברבעון הראשון הגידול בהכנסות הגיע אף עד 21%.
סיבה אפשרית לירידת הקצב של גידול ההכנסות היא בכך שלינקדאין נפגעה מהירידה בביקוש לעבודה, אשר צמצמם משמעותית את היקף פרסום המשרות בחברה. לינקדאין מרוויחה לא רק מפרסומות רגילות בפיד, אלא גם מפרסום משרות, וכן חשבונות פרימיום של מנהלי כוח אדם ומגייסים. מחיר של חשבון HR בלינקדאין עולה כ-1,200 דולר לשנה.
בנוסף, ללינקדאין גם הכנסות ממחפשי עבודה, כאשר חשבון פרימיום למי שרוצה לקבל עדיפות בפניות למגייסים עולה כ-360 דולר לשנה.
כמו כן, בחודש האחרון לינקדאין הודיעה כי תצמצם את מצבת העובדים העולמית שלה בכ-6%.
אפשר ללמוד מכך כי בזמן שלינקדאין בהחלט משפרת את רמת השימושיות באתר בתקופת הקורונה, וכי אנשים אכן מפצים אונליין על הנטוורקינג שהם מפסידים אופליין, לינקדאין מרוויחה פחות ממה שהיה תכננה להרוויח, לאור השיפורים המשמעותיים שהכניסה בשנה האחרונה הן למערכת הפרסום והן לחשבונות הפרימיום.
מקור: microsoft.com