כך תמצאו כותבים שיביאו לתכנים שלכם ערך מוסף

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

נכתב ע"י נועה מרקוביץ'

מומחית תוכן בחברת "כתבנית", המתמחה בכתיבת תוכן מיוחד, מקורי, מעניין ומניע לפעולה. 

השקעה בתוכן איכותי לאתרי אינטרנט היא אחת ההשקעות החכמות ביותר שבעלי אתרים יכולים לעשות. תוכן מקורי, מעניין ויצירתי יכול למשוך גולשים לאתר ולהשאיר אותם בו. תוכן אטרקטיבי יכול גם לסייע להגדלת אחוז ההמרה באתר ולהפוך לקוחות פוטנציאליים ללקוחות ממשיים.

אך לא כל כך קל לייצר תוכן איכותי. מדובר במשימה שמצריכה היכרות עמוקה עם הנושא שכותבים עליו וגם את היכולת להפוך את הידע הזה לפיסת תוכן מהודקת וכתובה היטב. מכיוון שמדובר במשימה סבוכה לעתים, לא כל בעל אתר יכול לכתוב בעצמו תכנים איכותיים לאתר שלו.

כך נולד מקצוע חדש בעולם – כותב התוכן. כותבי תוכן הם אנשי מקצוע שהתפקיד שלהם הוא לייצר תוכן מקורי ואיכותי לאתרים שונים. יש מי שטועים לחשוב שתוכן נכתב עבור מנועי החיפוש. אך לא כך הדבר. כל תוכן באתר צריך להיות מיועד לקוראים בשר ודם. תוכן איכותי צריך לתת ערך מוסף, להשלים את חוויית המשתמש באתר ולתרום למטרות העסקיות שהאתר נועד לממש. אם הוא יענה על הקריטריונים האלו – הוא גם יתרום לקידום האתר.  

איפה אפשר למצוא כותבי תוכן ברשת

אחרי שהבנו שתוכן איכותי חשוב לכל סוג של אתר, נשאלת השאלה – איפה מוצאים כותבי תוכן ברשת. חברות שאינן חברות פרסום ושיווק אינן מחזיקות בדרך כלל כותב תוכן משלהן. הן צריכות לאתר כותבי תוכן איכותיים ברשת או חברות מסודרות שמרכזות כותבי תוכן רבים.

גוגל ומנועי החיפוש

ישנן כמה דרכים למצוא כיום כותבי תוכן איכותיים אונליין. הדרך הפשוטה ביותר היא להיכנס לגוגל, כמו בכל פעם שאנו מחפשים שירות או מוצר באינטרנט, ולחפש "כתיבת תוכן". בחיפוש כזה צצות חברות רבות שנותנות שירותי כתיבת תוכן מסוגים שונים וצצים גם אתרים של כותבי תוכן עצמאיים.

פייבר ודומיו

אם רוצים לבחור בצורה יותר קפדנית ולקבל אינפורמציה על כותב התוכן שאותו שוקלים לשכור, כדאי להיכנס לאתרי פרילנסרים שונים. האתר הפופולרי ביותר בארץ בתחום זה הוא Fiverr. בפייבר ניתן למצוא כותבי תוכן שפתחו פרופילים עסקיים באתר ומציעים את שירותיהם. מדובר במעין סופרמרקט של נותני שירותים דיגיטליים, וניתן למצוא בו כותבים איכותיים בשיטת תשלום מודולרית. ישנו תמיד סכום תשלום בסיסי שנע בסביבות החמישה דולר, וניתן להרחיב את השירות ולשלם יותר. ככל שרמת האיכות הנדרשת גבוהה יותר והכותב הוא מנוסה יותר, גובה התשלום יהיה בהתאם.

קבוצות פייסבוק

ישנן גם קבוצות בפייסבוק שניתן למצוא בהן בקלות כותבי תוכן מקצועיים. חיפוש פשוט בפייסבוק של הביטוי "כותבי תוכן" יניב כמה תוצאות מעניינות ורלבנטיות. קבוצות כמו: "עולם אנשי התוכן" או "התוכניסטים" קיימות בפייסבוק ונהוג לפרסם בהן הצעות עבודה וגם לראות פרופילים של כותבי תוכן מקצועיים.

לבחור בחברת תוכן או בכותב עצמאי – יתרונות וחסרונות

אחת מהדילמות הקבועות של בעלי אתרים ואנשי שיווק דיגיטלי שמחפשים כותבי תוכן איכותיים היא האם לפנות לחברת תוכן שעובדת עם כותבים רבים או דווקא לבחור בכותב עצמאי.

לפנייה לחברה גדולה יש כמה יתרונות. חברת תוכן מעסיקה כותבים מוכחים שיכולים "לספק את הסחורה". כאשר עובדים מול חברה כזו נהנים בנוסף גם משירות לקוחות שמרכז את ההזמנות ומעניק ליווי ללקוח. בחברות האלו גם זמן התגובה מהיר יותר, בדרך כלל. אם הפרויקט דחוף, במקרים רבים ניתן לקבל תוך זמן קצר את התוכן שהוזמן בלי להתפשר על איכות.

בנוסף לכך, מכיוון שהחברה קשורה למספר גדול של כותבים, ניתן תמיד להתאים ללקוח את סוג הכותב שדרוש לו. חברות תוכן גם מספקות סוגים רבים של כתיבת תוכן – כמו שירותי תרגום, קופירייטינג, כתיבה שיווקית ועוד.  

לעומת זאת, כאשר בוחרים לעבוד עם כותב תוכן עצמאי – יש בכך מעט סיכון. צריך לוודא שבוחרים בכותב שעומד בלוחות זמנים מוקפדים, שיש לו ידע רלבנטי לתחום שעליו הוא מתבקש לכתוב וכדאי לראות תיק עבודות קודמות שלו. הסיכון נובע מכך שלפעמים שכירת הכותב מתבצעת ללא בדיקת רקע וזה יכול להיות מקור לאכזבה.

החיסרון בעבודה עם חברת תוכן הוא שלעתים המגע של הלקוח אינו נעשה עם הכותב עצמו אלא בתיווך של נציגי שירות הלקוחות. אך לעבודה באופן הזה יש גם פלוסים. ברגע שמוצמד ללקוח מנהל אישי – יש כתובת ברורה לפנות אליה במקרה הצורך. בנוסף לכך, אם העבודה היא מתמשכת ולא רק חד פעמית, מנהל התיק יכול לתרום מניסיונו ולהציע את הכותב המתאים לכל פרויקט חדש.

לסיכום

כתיבת תוכן היא אמנות של ממש. היכולת ליצור פיסת תוכן כתובה היטב ובעלת ערך מוסף לא קיימת אצל כל אחד. אם אתם זקוקים לכותב תוכן מקצועי על מנת לספק תכנים לאתר, המלצה שלנו היא להפשיל שרוולים ולהיכנס לקבוצות בפייסבוק ולאתרים של חברות לכתיבת תוכן. כדאי לראיין כמה כותבים, לבקש דוגמאות ולהתרשם מרמת הרצינות ומנושא הזמינות ומהירות העבודה. אם חשובה לכם במיוחד המהירות ושירות הלקוחות – כנראה שעדיף לכם לפנות לאחת מחברות כתיבת התוכן הגדולות. בכל מקרה, חשוב לא להתפשר עד שתמצאו את הכותב המתאים לכם שיוכל ליצור את התוכן האיכותי ביותר לאתר שלכם, זה הרי יכול להיות רומן של שנים…

רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?

יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל

כתובות נוספות שיעניינו אותך

רייטינג הטלוויזיה לאנשי דיגיטל טרגטת

רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל

פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

עדכון חדשות שיווק דיגיטלי שבועי. הישארו מעודכנים עם הידיעות המשפיעות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

תגיד שמעת שגוגל...

רוצה להישאר בעניינים עם כל הדברים החשובים שקרו בעולם השיווק הדיגיטלי? אף אחד לא צריך לדעת שאנחנו דואגים לך ככה

דילוג לתוכן