טיקטוק מסבירה כיצד עובד מנגנון ההמלצות בפיד ה-ForYou באפליקציה שלה

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

נכתב ע"י שירלי פרישקולניק

מאיירת, מעצבת וכותבת תוכן.

כחלק ממאמצה של טיקטוק לספק שקיפות מלאה בנוגע לאופן פעילותה ואופן קביעת מדיניות החברה, מפרסמת החברה כיצד פועל המנגנון מאחורי איסוף ההמלצות שלה לפיד ה-ForYou באפליקציה. פיד ה-ForYou מציג זרם של סרטונים המותאמים לתחומי העניין של המשתמשים באפליקציה, על מנת להקל עליהם במציאת תוכן ויוצרים שיאהבו. תוכן הפיד למעשה משתנה בין כל משתמש, כך שנוצר לכל אחד מהמשתמשים פיד מותאם אישית שתפור למידותיו וטעמו האישי.

לפי טיקטוק, פיד ה-ForYou משקף את ההעדפות המיוחדות של כל משתמש, ע״י דירוג סרטונים לפי מספר גורמים:

-האינטרקציות של המשתמשים באפליקציה, כולל שיתוף סרטונים, חשבונות שעוקבים אחריהם, תגובות לסרטונים ותוכן שהם יוצרים בעצמם ומעלים.

  • מידע על הוידיאו עצמו, כולל מילות מפתח בכותרת, צלילים והשאטגים בסרטון
  • הגדרות המכשיר וחשבון האפליקציה, כמו העדפות שפה, הגדרות מיקום וסוג המכשיר
  • העדפות המשתמשים כמו שסימנו בהתקנת האפליקציה
  • חיפוש לפי האשטגים, צלילים, אפקטים ונושאים חמים בלשונית ה-Discover

 

על פי ההסבר של טיקטוק, כל הגורמים האלו מעובדים ע״י האלגוריתם של מערכת טיקטוק על מנת ליצור פיד מעניין כמה שיותר עבור כל משתמש. טיקטוק מציינת כי אומנם כל הגורמים האלו משוקללים יחד, אך חלק מהם בעל משקל גבוה יותר בשקלול ואינה מפרטת בדיוק מהו המשקל של כל אחד מהגורמים בשקלול הסופי. היא כן מציינת כי צפייה בסרטון עד תומו לדוגמא, תחשב יותר בשקלול הכולל מאשר האם הצופה והמשתמש שהעלה את הסרטון מאותה מדינה, ככל שיותר משתמשים יצפו בסרטון עד תומו כך תעלה החשיפה שלו.

בנוסף מציינת טיקטוק כי למרות שככל הנראה שסרטונים המפורסמים ע״י חשבונות בעל מספר עוקבים גבוה יקבלו בהתאמה גם מספר צפיות גבוה וחשיפה גבוהה, היא אינה כוללת בשקלול שלה את מספר העוקבים של החשבון או סרטוני עבר שהעלו ובעלי מספר צפיות גבוה מאוד. כלומר, כל סרטון נמדד באופן פרטני ולהישגי העבר של המשתמשים באפליקציה למעשה אין השפעה על כמות החשיפה שיעניק האלגוריתם לסרטונים שלהם. סרטונים שהועלו מחשבונות עם כמות עוקבים נמוכה יוכלו להיות מוצגים בפיד, לצד חשבונות עם כמות עוקבים גדולה מאוד. בנוסף, יצירת תוכן הקשור לנושאים טרנדים יעלה את מידת החשיפה של הסרטונים.

בתחילת השימוש באפליקציה טיקטוק מציעה למשתמשים לבחור תחומי עניין הקרובים לליבם מתוך מספר קטגוריות, כך שעבור משתמשים חדשים האלגוריתם ישאב מידע מבחירות אלו על מנת לסייע בהתאמת הפיד להעדפותיהם, ובמהלך הזמן ימקד את התוצאות בהתאם לאופי השימוש שלהם. למשתמשים שלא סימנו העדפות מסויימות, יוצג פיד כללי של סרטונים פופולריים על מנת להתחיל את איסוף המידע על העדפותיהם.

בנוסף מציינת טיקטוק כי היא מודעת לכך שהתאמת הפיד יכולה ליצור בעיה של הומוגניות יתר ופועלת על מנת לנסות ולמנוע זאת ולגוון את אופי הסרטונים שיוצגו בו ותציע למשתמשים מדי פעם גם סרטונים שלא מתאימים באופן מוחלט להעדפותיהם, על מנת להרחיב את תחומי העניין שלהם.

מקור: newsroom.tiktok.com

רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?

יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל

כתובות נוספות שיעניינו אותך

רייטינג הטלוויזיה לאנשי דיגיטל טרגטת

רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל

פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

עדכון חדשות שיווק דיגיטלי שבועי. הישארו מעודכנים עם הידיעות המשפיעות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

תגיד שמעת שגוגל...

רוצה להישאר בעניינים עם כל הדברים החשובים שקרו בעולם השיווק הדיגיטלי? אף אחד לא צריך לדעת שאנחנו דואגים לך ככה

דילוג לתוכן