חברת Socialbakers פרסמה דו״ח על מצב שיווק המשפיענים בצל מגיפת הקורונה, העוסק בהשלכות המגיפה על תעשיית שיווק המשפיענים במהלך שלושת החודשים האחרונים, לעומת אותה התקופה בשנה שעברה. לפי הדו״ח נראה שהאפקטיביות של שיווק משפיענים צונחת באופן משמעותי בחסות וירוס הקורונה.
בחברה ציינו כי למרות ההשפעה הכלכלית של וירוס הקורונה, מותגים עדיין משקיעים בשיווק משפיענים על מנת להגיע לקהל היעד שלהם, אבל עם גישה שונה.
כמו כן, משפיענים בעלי קהל עוקבים קטן יחסית, נחשבים כעת למשאבים בעל ערך גבוה שיוצרים אימפקט גבוה ללא תווית המחיר הגבוהה של המשפיענים הגדולים יותר. אתר adtechdaily הביא את התייחסות מנכ"ל Socialbakers המצוטט בכתבה: ״כשהתקציבים נשארים מוגבלים, מותגים מנוסים קרוב לוודאי ימשיכו להרחיב את שיתופי הפעולה שלהם עם משפיענים קטנים יותר כחלק מאסטרטגיית סושיאל מדיה חכמה יותר בצל המגיפה העולמית המתמשכת.״
במהלך השנה וחצי האחרונות, מעל 40% מכל שיתופי הפעולה עם משפיענים היו עם משפיענים קטנים, שלהם קהל עוקבים של 10,000-50,000 עוקבים.
לפי החברה גם כמות התוכן הממומן שמפורסם על ידי משפיעני אינסטגרם וגם מספר המותגים שמשתפים פעולה עם משפיענים ירד בצורה משמעותית בהשוואה לשנה שעברה באותם חודשים.
באפריל 2020 מספר המשפיענים ששיתפו פעולה עם מותגים והשתמשו בהשאטג #ad צנח ב-30% בהשוואה לאפריל 2019. מספר המותגים שמשתפים פעולה עם משפיענים צנח ב-37% בהשוואה לאפריל 2019. הירידה בשימוש ב-#ad בשנת 2020 קשורה קרוב לוודאי למגיפה העולמית.
בנוסף הייתה ירידה חדה של 41% ביעילות שיווק המשפיענים, כפי שניתן לראות ביחס של ממוצע האינטראקציות בפוסט שמציין מותג כלשהו, בהשוואה לפוסט שפורסם על ידי המותג עצמו, לעומת אותם נתונים באפריל 2019.
זה לא המקרה בכלל התעשיות, שכן ישנן תעשיות כמו תחום הבריאות, כספים, תקשורת ודיור שחוו עלייה באפקטיביות שיווק המשפיענים בתחומן.