מה חברות שבונות אפליקציות באמצעות חברות פיתוח חיצוניות צריכות לדעת על עולם האפליקציות

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

נכתב ע"י רוברט נחום

מייסד ומנכ"ל טופנדה. מומחה שיווק וקידום אפליקציות, ASO, יועץ לחברות בתחומי השיווק הדיגיטלי, המובייל ו-התוכן.

כיום יש הרבה מאוד חברות, ארגונים וברנדים שמפתחות אפליקציה באמצעות חברות פיתוח חיצוניות או מתכנתים שיושבים in-house, כלומר עובדים לכל הדבר. כמו שאתם יכולים לתאר לעצמכם, החברות הללו משקיעות המון כסף ומשאבים כדי להעלות אפליקציה לחנות האפליקציות השונות, בין אם אנחנו מדברים על גוגל פליי או על חנות האפליקציות של אפל ה-App store. עד כאן לא חידשתי כלום.

עכשיו מתחיל הקטע המעניין:
אחרי כל ההשקעה הזו, כאשר אותן חברות מגיעות לפן השיווקי של האפליקציה, הן בדר"כ לא יודעות מה צריך בכלל לעשות, כיצד לנהל את התהליך הזה בצורה האופטימילית ביותר. בין אם אנחנו מדברים על כיצד חנויות האפליקציות השונות עובדות, או בין אם מדובר בחוסר ההבנה הבסיסי שיש צורך כזה שצריך שלמוצר יהיה owner.
כיום, יש הרבה מאוד דרכים להשיג משתמשים לאפליקציה שלך. בין אם מדובר על פרסום בתוך חנויות האפליקציה, פרסום חוצות, פרסום בסושיאל מדיה, ויראליות, שימוש במובילי דעה, פרסום ב-ad networks ועוד ועוד.
בלי להיכנס לאופן בו האפליקציה מצליחה להביא משתמשים, בסופו של דבר המון חברות משקיעות הון בלהביא משתמשים פוטנציאליים לעמוד האפליקציה באחת מחנויות האפליקציות (גוגל פליי או אפל). מוזמנים לקרוא את המאמר האחרון שפירסמנו על ASO.

 

נשאלת השאלה מה קורה אחרי שאותם משתמשים מגיעים לעמוד האפליקציה?

מי מוריד בסופו של דבר את האפליקציה? מהם אחוזי ההמרה בחנות האפליקציות לאותה האפליקציה?
העניין הוא שהחברות האלו בדרך כלל לא מתייחסות לנושא ההמרות בחנות האפליקציות שלא נדבר על ASO (חלקם הגדול לא יודע מה זה אומר בכלל) וכו'. הן בכלל לא מסתכלות על זה ובדר"כ לא מבינות את המשמעויות השונות הרלוונטיות לאפליקציה, מה שגורם בסופו של דבר לבלבול גדול, הגדלת ההוצאות וכמובן לכיבוי שרפות על בסיס קבוע.

 

מה אותן אפליקציות / חברות חייבות להבין כשאנחנו מדברים עולם האפליקציות:

האפליקציות האלו לא ממשות את מלוא הפוטנציאל שלהן בחנות האפליקציות. זה קורה בגלל שהן לא מבצעות עבודת ASO ראויה אם בכלל. כאמור, עבודת ASO יכולה לעזור במספר רבדים:
1. הגדלת יחסי ההמרה של האפליקציה כאשר משתמש מגיע לעמוד הנחיתה של האפליקציה בחנות
2. הגדלת מיקומי מילות המפתח הרלוונטיות לאפליקציה, מה שיעזור לאפליקציה לקבל יותר חשיפה בחנות ובסופו של דבר יותר הורדות אורגניות
3. הגדלת יחסי ההמרה של האפליקציה שמגיעות מחיפושים שונים בחנות (המרה של חשיפה –> כניסה לעמוד הנחיתה של האפליקציה)
4. הורדת עלויות בקמפיינים השונים במדיה. אם אתה מצליח לשנות את יחסי ההמרה מ-20 אחוז ל-30 אחוז למשל, ואתה מביא 100,000 משתמשים מהקמפיינים בחודש אז במקום לקבל 20 אלף הורדות, תקבל 30 הורדות מה שכמובן יוריד את עלויות הקמפיינים.
* חשוב לציין שכשאני מדבר על הורדות אורגניות, אני מדבר על זה שלמעלה מחמישים אחוז מכלל ההורדות של האפליקציות היום הינם אורגניות ומגיעות מחיפושים גנריים בחנויות האפליקציה.

 

שורה תחתונה:

באמצעות ASO, אותן אפליקציות יכולות להגדיל את החשיפה, הדירוגים ואחוזי ההמרה בעשרות אחוזים בחנויות האפליקציה ולקבל בסופו של דבר כמות גדולה יותר של הורדות ומשתמשים.
הבעיה היא שרוב הפעמים הן לא מודעות לכך בכלל 🙁

בנוסף, צירפתי לכאן וידאו בו אני סוקר את אפליקציות המשלוחים בזמן קורונה:

רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?

יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל

כתובות נוספות שיעניינו אותך

רייטינג הטלוויזיה לאנשי דיגיטל טרגטת

רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל

פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

עדכון חדשות שיווק דיגיטלי שבועי. הישארו מעודכנים עם הידיעות המשפיעות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

תגיד שמעת שגוגל...

רוצה להישאר בעניינים עם כל הדברים החשובים שקרו בעולם השיווק הדיגיטלי? אף אחד לא צריך לדעת שאנחנו דואגים לך ככה

דילוג לתוכן