המדריך המלא ל-IGTV של אינסטגרם

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

נכתב ע"י רוברט נחום

מייסד ומנכ"ל טופנדה. מומחה שיווק וקידום אפליקציות, ASO, יועץ לחברות בתחומי השיווק הדיגיטלי, המובייל ו-התוכן.

שנתיים לאחר שהושקה, פלטפורמת הסרטונים הארוכים יותר של אינסטגרם הופכת ליעד פופולרי יותר ויותר. היא אולי לא מתחרה ביוטיוב (עדיין) אבל בהדרגה, IGTV יוצרת לעצמה נישה משלה והופכת לאופציה מועדפת, ולכן גם רלוונטית יותר לעסקים. 

אז איך עובדים עם IGTV? טוב ששאלתם. 

איך ליצור ערוץ

כדי ליצור ערוץ, עליכם קודם כל להוריד את אפליקציית IGTV (גוגל פליי, אפל סטור) ולהירשם עם פרטי חשבון האינסטגרם שלכם. כך תוכלו להעלות ולצפות בסרטונים שלכם, ולשתף אותם. זה עד כדי כך פשוט.

גודל וממדי הסרטונים

  • כמו בסטורי של אינסטגרם, גם הסרטונים ב-IGTV מופיעים בפיד בצורה אנכית ומתחילים להתנגן אוטומטית.
  • שימו לב שאחרי שתעלו את הסרטון שלכם, תוכלו רק להוסיף תמונת קאבר או סאונד, או לקצץ את האורך של הווידאו. לכן, מומלץ לערוך את הסרטון לפני שאתם מעלים אותו.
  • סרטונים באורך של פחות מ-10 דקות צריכים לשקול מקסימום 650 מגה-בייט. סרטונים שאורכם עד 60 דקות צריכים לשקול מקסימום 3.6 ג׳יגה-בייט.
  • הפורמט של הסרטון צריך להיות MP4 ומידותיו צריכות להיות 1080 על 1920 פיקסל או יחס גובה-רוחב של 9:16 – אותם הממדים של הסטורי.
  • הממדים שבסעיף הקודם הם מושלמים להעלאת סרטונים לפיד שלכם, אבל שימו לב שכשהם יופיעו בתצוגה המקדימה במסך הבית, יחס הגובה-רוחב יורד ל-4:5.

מדריכי גדלים מעולים יש גם באתר dustinstout.com, ובאתר planoly.com

גדלים לigtv

הפורמט הוידאו ב-IGTV

כשאתם מצלמים ועורכים את הווידאו שלכם, זכרו ש-IGTV נועדה לסרטונים אנכיים. אל תצאו מנקודת ההנחה שהגולשים יהיו מוכנים לסובב את המסך כדי לראות את התכנים שלכם. עדיף או לצלם במאונך או לערוך את הווידאו לפורמט מאונך.

גודל הסרטון ב-igtv

איך להעלות סרטון מהמחשב

אינסטגרם מאפשרת ליוזרים להעלות סרטונים גם דרך המחשב, שם יש גישה לאותם הפיצ׳רים שנמצאים באפליקציית IGTV. שימו לב שהאפשרות הזאת פתוחה רק בפני אלה שכבר העלו לפחות סרטון אחד ל-IGTV. אם לא, תצטרכו להשתמש קודם באפליקציה.

כדי להעלות סרטון, כנסו לחשבון האינסטגרם שלכם במחשב והקליקו על לשונית IGTV, שם תראו את כפתור ה-Upload הכחול.

IGTV העלאה מהמחשב

כמה טיפים לעבודה עם IGTV

כך תמקסמו את הביצועים של התוכן שלכם ותגדילו את האנגייג׳מנט. 

1. קצר ולעניין

למרות שסרטונים ב-IGTV יכולים להיות באורך של עד שעה (אם יש לכם חשבון עסקי), עדיין עדיף להעלות סרטונים קצרים. האורך המומלץ הוא בין 2 ל-5 דקות, כדי שהצופים לא יאבדו עניין. 

2. רלוונטי

היעזרו בנתונים כדי להבין לעומק מיהו קהל היעד שלכם. למדו מאיפה הם, בני כמה ואילו תכנים הם צורכים. בדומה לערוצים ביוטיוב, גם ב-IGTV תוכלו לראות אילו נושאים ותכנים העוקבים שלכם צורכים. אל תחששו להתנסות עם רעיונות, סגנונות וסוגי סרטונים. 

IGTV ניתוח נתוני צפיות

3. סרטוני הדרכה

סרטונים עם תוכן לימודי מושכים עוקבים חדשים ומעניינים את העוקבים הקיימים. יש הרבה דרכים להכין סרטוני הדרכה – מטיפים, דרך הסברים והדגמות, ועד DIY – רק בחרו את הסוג שמתאים למותג שלכם.

4. מאחורי הקלעים

אנשים מאוד אוהבים להציץ אל מאחורי הקלעים של עסקים שהם קונים מהם, אז קחו אותם לסיור בסביבת העבודה שלכם, הראו להם את תהליך הייצור או אפילו צלמו את תחילתה של פגישה, כדי שהלקוחות יוכלו להכיר את העובדים. סרטוני מאחורי הקלעים תורמים מאוד לשקיפות ולכן גם מגדילים את האמון של הלקוחות בעסק. 

5. סוג של שירות לקוחות

אפשר להשתמש ב-IGTV כזרוע של שירות הלקוחות שלכם וליידע את העוקבים בכל פעם שיוצא פיצ׳ר או מוצר חדש ובייחוד, לענות על שאלות נפוצות. 

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Later: Social Media Scheduler (@latermedia) on


6. ריאיונות

אינסטגרם הוא המקום המושלם ליצירת שיתופי פעולה. IGTV יכול לשמש אתכם כערוץ לאירוח של ריאיונות עם אנשי מפתח שהם רלוונטיים לתחום העיסוק שלכם. מאוד לא מסובך לצלם סרטון של ריאיון וזה נותן לכם הזדמנות להיחשף גם לעוקבים של המתראיינים. 

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by ESPN (@espn) on

7. כתוביות

IGTV מאפשרת לכם להוסיף כתוביות לסרטונים וזה חשוב משתי סיבות. הראשונה, כי יש אנשים שהם חרשים או כבדי שמיעה והשנייה היא ש-85% מהאנשים צופים בסרטונים בפייסבוק או באינסטגרם בלי סאונד, ולכן בלי כתוביות תאבדו מלא אנשים. 

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Online Video Editor (@wave.video) on

8. תמונת קאבר 

IGTV מאפשרת לכם לבחור תמונת קאבר (תמונת נושא) לווידאו שלכם. התמונה תופיע בפיד כשתפרסמו את הווידאו ויש בכוחה לקבוע אם אנשים יקליקו או יתעלמו מהסרטון. אם לא תקדישו זמן לבחירת התמונה הנכונה, האלגוריתם של אינסטגרם יבחר אחת בשבילכם וכמו שאתם ודאי יכולים לדמיין, התמונה האקראית שהוא יבחר לאו דווקא תתאים לנושא הסרטון. 

תמונות קאבר igtv

רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?

יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל

כתובות נוספות שיעניינו אותך

רייטינג הטלוויזיה לאנשי דיגיטל טרגטת

רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל

פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

עדכון חדשות שיווק דיגיטלי שבועי. הישארו מעודכנים עם הידיעות המשפיעות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

תגיד שמעת שגוגל...

רוצה להישאר בעניינים עם כל הדברים החשובים שקרו בעולם השיווק הדיגיטלי? אף אחד לא צריך לדעת שאנחנו דואגים לך ככה

דילוג לתוכן