אינטגרציה לתוצאות הגוגל שופינג האורגניות עבור חנויות שופיפיי
בעלי חנויות שופיפיי נהנים כבר היום מאינטגרציה אוטומטית של פיד המוצרים שלהם עם מערכת ה-Google Merchant לצורך ניהול קמפיינים מוממנים של גוגל שופינג. בזכות הרחבת השת"פ של גוגל ו-שופיפיי הם ייהנו מאיטגרציה משופרת ומהירה יותר, שאפשר לחנויות שופיפיי לחשוף את מלאי מוצריהן גם בתוצאות חיפוש אורגניות בגוגל, בגוגל שופינג, ביוטיוב, בתוך גוגל תמונות, ועוד.
בחודש יולי 2020, גוגל הודיעה כי תאפשר לאתרי מסחר מקוון לעלות למערכת ה-Merchant פיד מוצרים, גם אם אין בכוונת האתר לערוך קמפיינים ממומנים בגוגל אדס. גוגל הבטיחה לשלב לצד התוצאות הממומנת של גוגל שופינג, גם תוצאות אורגנית מתוך רשימות מוצרים שהועלו למערכת ה-Merchant.
באירוע ה-I/O בשבוע שעבר, גוגל הודיעה כי אינטגציה משופרת עם מערכת Shopify (שופיפיי) תאפשר להעלות את פיד המוצרים של חנות השופיי לתוך ה-Merchant Center בעזרת "מספר קליקים בלבד". ההודעה של גוגל לא פירטה כיצד יבוצע תהליך האינטגרציה מעבר לכך.
בגוגל ציינו כי מאז שהחלו לשלב את המוצרים שהועלו לפיד ע"י אתרי איקומרס, סך המוצרים המופיעים בקטלוגים גוגל גדל ב-70%. מספר הסוחרים המחוברים למערכת ה-Merchant גדל ב-80%.
ניתן להניח כי גידול משמעותי זה אפשר לגוגל להאיץ מספר פרויקטים לשיפור חוויית הקניה בגוגל שופינג. מכאן נובעת חלק מהמוטיבציה של גוגל להמשיך ופעול להגדלת מאגר המוצרים המסונכרנים למערכותיה, אף בתמורה להענקת חשיפות אורגניות (חינמיות) של מוצרים.
להודעה הרשמית של גוגל בנושא >>> blog.google