גוגל מעדכנת את מדיניות הפרסום בפלטפורמה שלה ואוסרת על קידום מוצרים או שירותים שמטרתם לעקוב ולנטר אחר אדם ופעולותיו ללא הסכמתו או ידיעתו. האיסור, שיכנס לתוקפו ב-11/08/2020 יחול גם על תוצאות החיפוש הרגילות וגם על תוצאות החיפוש בלשונית הקנייה.
גוגל מפרטת דוגמאות למוצרים שייאסרו לפרסום בפלטפורמה שלה:
-תוכנות ריגול וטכנולוגית מעקב, כולל מעקב אחר הודעות, שיחות טלפון והיסטוריית גלישה
-תוכנות GPS שמטרתן מעקב אחר אדם ללא הסכמתו או ידיעתו
ציוד מעקב שמשווק למטרות ריגול פרטיות כולל: מצלמות, רשמקולים, מצלמות דשבורד, מצלמות מעקב ביתיות.
איסור הפרסום אינו כולל:
-פרסום שירותי חוקרים פרטיים מקצועיים
-מוצרי מעקב שנועדו להורים על מנת לבצע מעקב ושמירה אחר הילדים שלהם
לפי גוגל הפרות של תקנות הפרסום החדשה לא יגמרו נכון לעכשיו להשעייה מיידית של החשבון המפרסם. גוגל מסבירה שחשבונות שיפרו את המדיניות החדשה יקבלו אזהרה של 7 ימים לפחות לפני השהיית החשבון ויוכלו לשנות את התוכן שלהם.
מעניין יהיה לראות כיצד החברות המפרסמות יגיבו להגבלות החדשות, האם ישנו את טקטיקת הפרסום שלהן או ישנו את המוצרים עצמם כך שיתאימו להגבלות החדשות של גוגל.
מקור: google.com