גוגל שופינג אורגני עשוי להגיע לישראל במהלך אוקטובר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

נכתב ע"י יורי שוב

מלווה חברות וארגונים בשלבי התכנון ו-הביצוע של אסטרטגיות דיגיטל, בדגש על ניהול ערוצי פרסום, קמפיינים ממומנים, דאטה ואנליטיקה. מייסד ו-VP Growth בחברת טופנדה המתמחה בהענקת שירותי שיווק מקצועיים לחברות סטארטאפ וטכנולוגיה.

כפי שסיפרנו בטרגטת לפני מספר חודשים, גוגל תציג תוצאות גוגל שופינג אורגניות גם בתוצאות החיפוש הרגילות.

בחודש יוני האחרון, הטסט בוצע בהצלחה בארה"ב, כאשר לפי גוגל סוחרים אשר העלו את פיד מוצריהם למערכת הגוגל מרצ'נט נהנו מעליה של 50 אחוזים בצפיות בדפי המוצרים באתריהם.

המהלך של גוגל מצד אחד אפשר לקמעונאים שנפגעו כתוצאה מהשפעות מגפת הקורונה העולמית, להגדיל את החשיפה למוצרים שהם גם מוכרים אונליין, ואולי נתן דחיפה לחנויות שעד כה לא הקימו אתר סחר מקוון. מצד שני, הוא סייע לגוגל להגדיל את מספר העסקים שמחוברים למערכת הגוגל מרצ'נט, שהיא גם המערכת דרכה מועלים רשימות מוצרים לצורך ניהול קמפיינים בגוגל.

גוגל כמובן לא ביטלה את הגוגל שופינג והפכה אותו לחינמי. גם היום מפרסמים שרוצים לקבל חשיפה מרבית צריכים לשלם בעדה באמצעות הקמפיינים.

סוחרים ובעלי חנויות רבים נמנעו מלעשות את המעבר לאונליין עד שנת 2020. גם מי שעשו זאת, ולמשל הקימו אתר אינטרנט, גילו שתהליך יצירת פיד המוצרים והעלאתו למערכות פרסום הינו אתגר טכני נוסף. אך עודף המוטיבציה הפתאומי שקיבלו סוחרים רבים כתוצאה מהשפעות הנגיף הסיני, היווה הזדמנות לגוגל למשוך אליה בעלי אתר מסחר לצורך התממשקות.

סביר להניח כי רבים שיתחברו ויהיו מרוצים מהתוצאות, יהיו מוכנים להשקיע בהמשך גם בפרסום ממומן. כך שלפחות מנקודת זמן מדובר באפשרות ל-Win Win.

בשבוע שעבר גוגל הודיעה כי מודל זה שעבד בהצלחה בארה"ב ישוכפל במהלך חודש אוקטובר 20' לארצות נוספות באירופה ובמזרח התיכון. אפשרי שסוחרים ישראלים יוכלו להנות מהאפשרות גם כן.

ההודעה של גוגל בנושא, ופרויקטים נוספים של גוגל בתחום הקמעונאות המקוונות

רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?

יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל

כתובות נוספות שיעניינו אותך

רייטינג הטלוויזיה לאנשי דיגיטל טרגטת

רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל

פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

עדכון חדשות שיווק דיגיטלי שבועי. הישארו מעודכנים עם הידיעות המשפיעות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

תגיד שמעת שגוגל...

רוצה להישאר בעניינים עם כל הדברים החשובים שקרו בעולם השיווק הדיגיטלי? אף אחד לא צריך לדעת שאנחנו דואגים לך ככה

דילוג לתוכן