מרוץ המסנג'רים: גוגל מצמצמת את הפער מפייסבוק, מוסיפה את הצ'אט ל-Google Maps

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

נכתב ע"י יורי שוב

מלווה חברות וארגונים בשלבי התכנון ו-הביצוע של אסטרטגיות דיגיטל, בדגש על ניהול ערוצי פרסום, קמפיינים ממומנים, דאטה ואנליטיקה. מייסד ו-VP Growth בחברת טופנדה המתמחה בהענקת שירותי שיווק מקצועיים לחברות סטארטאפ וטכנולוגיה.

אף כי ב-2016 פייסבוק הציגה את המסנג'ר בוט אשר עורר עניין רב בקרב קהיליית מקצועני השיווק, במהלך השנים שחלפו מאז נאלצה הרשת החברתית הגדולה בעולם לצמצם משמעותית את יכולות המערכת.

הפרות של מדיניות פרטיות וכן תלונות גולשים עצרו את המשך פיתוח הפונקציונאליות של כלי ההודעות, אשר רבים אף הטמיעו באתריהם.

גוגל הציגה את המסנג'ר שלה כפיצ'ר חסר אופי במערכת ה-Google My Business. השימוש במערכת ההודעות היה דרך המסנג'ר הנסיונית של גוגל (אחת מיני רבות), ה-Google Allo אשר נסגר מאז.

בלשהי שנת 2018 גוגל מעבירה את ממשק המסנג'ר ללמשק בתוך אפליקציית ה-Google My Business לעסקים.

המסנג'ר של גוגל סבל מקשיים רבים בתחילת בשנתיים הראשונות. עסקים רבים לא יכלו להתממשק אליו ולעשות בו שימוש, יוזרים התקשו להגיע אל הצ'אט ולעקוב אחר ההודעות. התלונות היו רבות, ואת חלקן ניתן לקרוא כאן. במהלך התקופה גוגל אפשרה לנהל את הצ'אט מול הלקוחות גם באמצעות הודעות SMS.

חרף הקשיים, גוגל המשיכה לעבוד על מוצר המסנג'ר, ובמהלך שנת 2020 גוגל הוסיפה את כפתור פתיחת הצ'אט (Message) הן למדור ה-Updates, והן לפוסטים שהעסק יכול לפרסם ב-Google My Business.

כעת, לאחר שנראה כי חלק גדול מהבעיות נפתרו, גוגל עושה עוד צעד כדי לדחוף להעמקת השימוש במנסג'ר שלה, ע"י הוספתו לאפליקציית גוגל מפות (Google Maps). המשמעות היא שבעת ניווט לבית עסק דרך Google Maps ניתן יהיה להתחיל בצ'אט ישיר עם העסק.

בהודעה הרשמית גוגל מסבירה כי:

"משתמשים מעוניינים לקבל תשובות לשאלות שלהם באופן מהיר ככל הניתן, בייחוד כאשר מדובר על חיפוש עסקים בקרבתם. "פרופילים עסקיים מסייעים לעסקים לחלוק מידע החיוני ללקוחות, כמו שעות פתיחה ואמצעי בטיחות שננקטים במקום ואף תשובות לשאלות יותר נישתיות, כמו מרכיבי המוצרים ואופיים." – Aditya Tendulkar
Product Manager

כיצד להשתמש במסנג'ר של גוגל:

  1. יש לפתוח גוגל מיי ביזנס
  2. להעביר את מיקום העסק אישור לצורך קבלת וריפיקציה.
  3. לאשר קבלת הודעות
  4. להוריד את אפליקציית גוגל מיי ביזנס לסמארטפון

מסנג'ר בגוגל מיי ביזנס

כמו כן, גוגל הודיעה כי בזמן הקרוב תאפשר שליחת הודעות גם ישירות מתוצאות החיפוש שלה (כרגע האפשרות פתוחה מתוך הפוסטים, ה-Updateds ו-גוגל מפות), כל זה במטרה לסייע לעסקים לספק ללקוחות תשובות מיידיות לשאלות במגוון נושאים הקשורים לעסק.

דבר נוסף שחשוב לזכור הוא שגוגל מחייבת זמן תגובה של עד 24 להודעות נכנסות. גוגל מציינים שעסקים שלא יגיבו בתוך 24 עלולים לאבד את הגישה לפיצ'ר ההודעות. 

ניהול צ'אט במסנג'ר של גוגל מיי ביזנס

חרף הפור הגדול שהיה לפייסבוק בקידום פופלוריות השימוש הגלובאלית במסנג'רים לעסקים, גוגל מתקדמת בקצב איטי אך בטוח לקראת מה שאפשרי שיהפוך לשליטה שלה בענף.

נשאר לה לפתח תוסף לאתרים שיאפשר הטמעה של המסנג'ר באתר, וכן ממשק עצמאי ליצירת אפשרויות שיחה מוכתבות מראש (צ'אט בוט). אגב, חיבור המסנג'ר של גוגל לצ'אט בוט צד ג' קיים אפשרי דרך אחד מהשותפים (למשל "זנדסק").

מקור: blog.google

רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?

יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל

כתובות נוספות שיעניינו אותך

רייטינג הטלוויזיה לאנשי דיגיטל טרגטת

רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל

פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

עדכון חדשות שיווק דיגיטלי שבועי. הישארו מעודכנים עם הידיעות המשפיעות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

תגיד שמעת שגוגל...

רוצה להישאר בעניינים עם כל הדברים החשובים שקרו בעולם השיווק הדיגיטלי? אף אחד לא צריך לדעת שאנחנו דואגים לך ככה

דילוג לתוכן