גוגל אדס תגביל את דוח ה-Search Terms בקמפיינים

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

נכתב ע"י יורי שוב

מלווה חברות וארגונים בשלבי התכנון ו-הביצוע של אסטרטגיות דיגיטל, בדגש על ניהול ערוצי פרסום, קמפיינים ממומנים, דאטה ואנליטיקה. מייסד ו-VP Growth בחברת טופנדה המתמחה בהענקת שירותי שיווק מקצועיים לחברות סטארטאפ וטכנולוגיה.

בחשבונות הגוגל אדס מופיעה התרעה של גוגל המודיעה כי דוחות ה-Search Terms בקמפיינים מסוג חיפוש יוגבלו ויכללו אך ורק ביטוי חיפוש אשר צברו מספר משמעותי של חיפושים.

דוח ה-Search Terms (ביטויי החיפוש) מכיל את הביטויים אשר משתמשי גוגל הזינו בפועל בשדה החיפוש, ולאחר מכן הקליקו על מודעה המקושרת למילת חיפוש (Keyword) שהוגדרה בקמפיין.

למשל – אם מילת החיפוש היא "צימרים בצפון" בהתאמה לביטוי, ביטוי החיפוש יכול להיות למשל "צימרים בצפון עם מטבח כשר", או "צימרים בצפון דוג פרנדלי". דוח ה-Search Terms אפשר למנהלי הקמפיינים להבין טוב יותר את כוונות המחפש ע"י הצגת ביטוי החיפוש המלא שהתרחש בפועל, וליהעזר בזאת לצורך התאמת מילות החיפוש בקמפיינים בצורה מדוייקת יותר.

הודעה על שינויים בדוח ביטויי חיפוש

עד שנת 2012 דוח ביטויי החיפוש פעל גם בגוגל אנליטיקס, והציג את כל החיפושים המדוייקים שמשתמשים עשו כאשר הגיעו לאתר דרך חיפוש אורגני. לפני כ-8 שנים גוגל הודיעה כי הוא תגביל את הדוח להציג אך ורק ביטויים שנעשו ממשתמשים אשר אינם מחוברים לחשבון ג'ימייל בעת החיפוש, ובכך למעשה הדוח הפך למיותר כאשר כ-95% מביטויי החיפוש מוגדרים כ-not provided.

אף כי גוגל לא הסבירה את ההחלטה, סביר להניח שכמו לפני 8 שנים ההחלטה נבעה משיקולי הגנת הפרטיות של משתמשי גוגל.

אומנם לא ברור עדיין עד כמה דוח ביטויי החיפוש יוגבל, ומה בדיוק מהווה עבור גוגל "מספר מספק של חיפושים", ואף ייתכן כי הדוח יוכל להמשיך לשמש מנהלי קמפיין באופן יעיל, נראה כי המגמה ברורה. ענקיות המדיה והטכנולוגיה עושות בחירה חד-משמעית לטובות הציבור, הזכות לפרטיות והחוק, ואילו מנהלי קמפיינים ייאלצו ללמוד לקבל החלטות בהתבסס על דאטה מצומצם יותר ואיכותי פחות.

רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?

יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל

כתובות נוספות שיעניינו אותך

רייטינג הטלוויזיה לאנשי דיגיטל טרגטת

רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל

פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

עדכון חדשות שיווק דיגיטלי שבועי. הישארו מעודכנים עם הידיעות המשפיעות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

תגיד שמעת שגוגל...

רוצה להישאר בעניינים עם כל הדברים החשובים שקרו בעולם השיווק הדיגיטלי? אף אחד לא צריך לדעת שאנחנו דואגים לך ככה

דילוג לתוכן