הטוב, הרע והלא מדויק: שיעורים בשיווק מהסדרה "אמילי בפריז"

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram

נכתב ע"י יורי שוב

מלווה חברות וארגונים בשלבי התכנון ו-הביצוע של אסטרטגיות דיגיטל, בדגש על ניהול ערוצי פרסום, קמפיינים ממומנים, דאטה ואנליטיקה. מייסד ו-VP Growth בחברת טופנדה המתמחה בהענקת שירותי שיווק מקצועיים לחברות סטארטאפ וטכנולוגיה.

צעירה האמריקאית שעובדת כמנהלת שיווק בשיקגו, מתבקשת על ידי הבוסית שלה לעבור לגור בפריז ולנהל שם את פעילות הסושיאל של חברה בת שנרכשה על ידי הסוכנות האמריקאית.

זהו הקונספט שעליו מבוססת סדרת נטפליקס חדשה ומצליחה, אמילי בפריז, שממנה אפשר ללמוד הרבה מאוד על שיווק – בחלקו כי יש דברים שהדמות עושה נכון ובחלקו, כי הסדרה עמוסה לעייפה בחוסר דיוקים ובתוצאות ופרקטיקות לא מציאותיות. 

הנה כל השיעורים השיווקיים שאפשר ללמוד מהסדרה – הטוב, הרע והלא מדויק.

הטוב

מיתוג אישי:

אחד ההיבטים השיווקיים שמאוד הובלטו בסדרה הוא המיתוג האישי. הדמות של מנהלת השיווק הצעירה שומרת על עקביות בכל הקשור לתוכן ולסגנון, ובכך יוצרת לעצמה הזדמנויות מקצועיות רבות. עוד נדבר בהמשך על האופן שבו היא עושה את זה (ספוילר: יש לנו ביקורת), אבל בשלב זה נתמקד במסר שבשיווק בסושיאל, מיתוג שמציג לראווה גם מקצועיות וגם אישיות בהחלט יכול לפתוח דלתות.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Emily In Paris (@emilyinparis)

השראה אפשר למצוא בכל מקום:

נכון, על פניו נראה שקל מאוד לשאוב השראה יצירתית מרחובותיה מלאי האופי של פריז, אבל בפועל המיקום עצמו חסר משמעות כי אנשי שיווק מקצועיים מבינים שכדי לבצע את עבודתם כראוי, עליהם לאמץ צורת חשיבה שונה שיוצאת מהקופסה. 

בסדרה, אמילי מקבלת השראה מכל דבר ובכל מקום – מגלילה שגרתית בחשבונות הסושיאל שלה ועד שיחות עם חברות. והרעיונות שלה אכן יצירתיים וייחודיים, ולכן הלקוחות שלה מתרשמים ממנה לטובה. 

כאמור, לא חייבים להיות בפריז כדי לקבל השראה – פשוט התבוננו סביבכם בכל רגע ונסו לראות דברים מזוויות שונות.

תמונה: STEPHANIE BRANCHU/NETFLIX
תמונה: Netflix

פוליטיקלי קורקט, בחוכמה:

בסדרה, בעל מותג הבשמים היוקרתי, אנטואן, מצלם פרסומת שבה כמה גברים עוקבים במבטם אחר הדוגמנית, שהולכת עירומה על גשר. הצרפתים הם אומנם הרבה פחות פוליטיקלי קורקט (בלשון המעטה) מהאמריקאים, אבל בכל מדינה בעולם השיווק בסושיאל והשיווק בכלל, הופך יותר ויותר רגיש לסוגיות שונות שחשובות לקהל היעד. 

הפתרון שאמילי מצאה לסוגיה היה מצוין: היא העלתה סקר טוויטר ששאל את קהל היעד מה הם חושבים – האם הפרסומת היא סקסית או סקסיסטית. כך, היא העבירה את הכוח חזרה לקהל היעד, עוררה דיון בנושא, הרחיקה את המותג מסכנת הסקסיזם והגדילה את החשיפה שלו באונליין.

על משפיענים ואירועים שיווקיים:

הסדרה מראה איך כדאי ואיך לא כדאי להתנהל כשמדובר במשפיענים (אינספלואנסרים). בסדרה, אמילי מוזמנת לאירוע יח״צ שאליו הוזמנו משפיענים רבים, ובעוד שרובם צילמו והעלו סלפי (ולמעשה קידמו את עצמם) ולא את המוצר או המותג, אמילי דווקא התנהגה כמו מעריצה אמיתית של מותג האיפור המארח והבטיחה שהתוכן שהיא מעלה משקף את הסיבות לכך שהיא אוהבת אותו. ללא ספק, שיעור בסיסי בשיווק משפיענים. 

תמונה: CAROLE BETHUEL/NETFLIX

הרע

ללמוד על התחום:

אמילי מגיעה לפריז בלי לדעת צרפתית ובלי להכיר את התרבות המקומית כלל. בתור משווקת, התפקיד שלה דרש ממנה לדבר את השפה, להכיר את קהל היעד ולתקשר עם לקוחות הפרימיום של החברה. כמובן, שאמילי לא יכלה לבצע את תפקידה בגלל החסרונות הבסיסיים האלה. 

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Emily In Paris (@emilyinparis)

מדדים:

הסדרה מציגה תמונה פשטנית מאוד של תחום השיווק במדיה החברתית. העלאה של סלפי שעליו כתובות כמה מילים זה פשטני אבל כך הוצגה פעילות הסושיאל בסדרה. 

שיווק במדיה החברתית הוא הרבה יותר מזה – זהו תחום מבוסס ובוגר שכבר יושב סביב אותו שולחן עם כל תחומי השיווק הוותיקים. אז מה היה חסר ליוצרי הסדרה כדי להציג תמונה שלמה יותר? הנתונים והדוחות שעוקבים אחרי תגובות וטרנדים בסושיאל, לא להתמקד רק באנגייג׳מנט כמדד להצלחה אלא ביעדים עסקיים ובנתונים שמוכיחים יצירת קשר עם קהל היעד, והיעזרות בקולגות באמצעות הסושיאל במטרה ללמוד, ליצור קשרים ולקבל רעיונות טריים. כל זה, לא קורה בסדרה אבל חייב לקרות במציאות. 

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Emily In Paris (@emilyinparis)


 

 

הלא מדוייק

חשיבותה של אסטרטגיה:

טוב זה אולי קצת ברור מאליו אבל בכל זאת נגיד את זה: לא משנה איפה ובמה אתם עובדים, סושיאל הוא מדיום חיוני לכל סוג של עסק ולכן, מאוד חשוב שלעסקים תהיה אסטרטגיית סושיאל שתעזור להם לתקשר עם קהל היעד ולחזק את היעדים העסקיים. ולא, שלא כמו בסדרה, במציאות זה לא מספיק סתם לפרסם תמונה עם האשטג חמוד – המסרים בסושיאל צריכים לגלות רגישות לקשיים, לבעיות או לסוגיות שאיתן מתמודד קהל היעד ולתקשר בשפה עקבית, שתואמת את ערכי המותג. 

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Emily In Paris (@emilyinparis)

רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?

יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל

כתובות נוספות שיעניינו אותך

האם פייסבוק מספיק שקופה לעסקים שמפרסמים בה

פייסבוק נעשתה שקופה יותר למשתמשים שלה. האם היא מספיק שקופה לעסקים שמפרסמים בה?

פייסבוק שדרגה את אזור הגישה למידע אישי עבור פרופילים אישיים. משתמשי פייסבוק יכולים כעת בקלות להבין מי מטרגטת אותם, למה, ואיך להפסיק זאת. אבל האם פייסבוק משקיעה מספיק מאמצים בשביל להיות שקופה גם לעסקים שמפרסמים בה?

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

עדכון חדשות שיווק דיגיטלי שבועי. הישארו מעודכנים עם הידיעות המשפיעות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

תגיד שמעת שגוגל...

רוצה להישאר בעניינים עם כל הדברים החשובים שקרו בעולם השיווק הדיגיטלי? אף אחד לא צריך לדעת שאנחנו דואגים לך ככה

דילוג לתוכן